• SilverLadyG

Vad vet du om Listeria?

Skrattande Ha det så skoj Skrattande

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 07:33
    Opastöriserad färskost ska det stå!
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad vet du om Listeria?
  • Zofian

Ingen som reagerar på att fallen ts tar upp handlar om fall där ostarna är tillverkade på gårdsmejerier. Hur kunniga då. Hur stora. Vilken kontroll genomför de. Vilka typer av kunder har dom. Tror inte tex arla klassas som gårdsmejeri.

Sen i det andra fallet står det troligen. Man vet alltså inte säkert varifrån listerian kom.

Besides kan man få listeria av all typ av fisk kött och mejeriprodukter om det inte hanteras rätt. Listeria överlever frysning och en tillagad vara kan smittas igen vid felaktig behandling. Ska vi då undvika att äta fisk, kött och mejeriprodukter. Då behöver vi nog tillföra en massa vitamintabletter istället.

Man kan inte oroa sig för allt. Risken finns att man dör om man lever. Men fy för att gå omkring och inte våga leva.

• La Lola

O nu är inläggen tillbaka men quizzet borta....?......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Linda1976
    La Lola skrev 2011-04-14 07:50:58 följande:
    Big brother is watching you......  
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • La Lola
    Linda1976 skrev 2011-04-14 09:02:42 följande:
    Big brother is watching you......  
    Japp.
  • Forumvärd
    Pia och Elna skrev 2011-04-14 07:10:13 följande:
    Ser ut som moderator har varit och rensat bort massa inlägg som ifrågasätter TS tes om att färskost skulle orsaka listeria. Mycket märkligt då inläggen var seriösa och var gällande pastoriserad VS opastoriserad.

Men familjeliv kanske vill att faktafel och tveksamheter ska stå oemotsagda för att det förstör stämningen att ifrågasätta?
    Linda1976 skrev 2011-04-13 23:50:33 följande:
    Är tråden konstig - ser inte alla sidor och den hoppar hit å dit??
    La Lola skrev 2011-04-14 07:50:58 följande:
    Hejsan!

Såg i rapportlistan att det var något med inlägg som försvunnit.
    Men jag vet ärligt talat inte vad som har hänt eller hände. Moderatorer och admin ser ju även bortplockade inlägg och även om de läggs tillbaka så har de en avvikande färg än övriga inlägg.
    Det knepiga här är att alla inlägg ser precis likadana ut färgmässigt så det ser inte ut som om några plockats bort eller lagts tillbaka. Obestämd
    Jag tror att det kan vara en bugg.
    Som kanske har samband med quizzet men jag vet inte ännu men jag ska höra med teknik.
    Grupp under uppbyggnad Vi som gillar Hemliga Lådan www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-som-gillar-hemliga-ladan-231
  • La Lola
    Forumvärd skrev 2011-04-14 09:50:55 följande:
    Linda1976 skrev 2011-04-13 23:50:33 följande:
    Är tråden konstig - ser inte alla sidor och den hoppar hit å dit??
    Hejsan!

Såg i rapportlistan att det var något med inlägg som försvunnit.
    Men jag vet ärligt talat inte vad som har hänt eller hände. Moderatorer och admin ser ju även bortplockade inlägg och även om de läggs tillbaka så har de en avvikande färg än övriga inlägg.
    Det knepiga här är att alla inlägg ser precis likadana ut färgmässigt så det ser inte ut som om några plockats bort eller lagts tillbaka. Obestämd
    Jag tror att det kan vara en bugg.
    Som kanske har samband med quizzet men jag vet inte ännu men jag ska höra med teknik.
    Så skumt!
  • La Lola
    Forumvärd skrev 2011-04-14 09:54:37 följande:
    Superskumt!
    Vilka inlägg var det som försvann?
    Typ 2 hela sidor!
    Helt vanliga inlägg. En del med länkningar till andra faktasidor.
Svar på tråden Vad vet du om Listeria?