• Ninninn

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Ninninn skrev 2012-04-16 08:59:57 följande:
    Vilken dag är bäst att åka till Dr D? Är de alltid varje måndag proverna skickas till Chicago?? Eller går de fler flyg under veckan? Sitter och tittar på lite flygresor men de finns ju inget bra från Göteborg!

Någon som vet? Idag kom mensen IGEN blir så ledsen fattar inte vad vi gör för fel har ju blivit gravid jätte lätt innan men nu går de inte :( kanske ingen ide att försöka mer här hemma kanske borde åka redan nu till Aten!! Har sen senaste missfallet också väldigt oregelbunden mens varför?? Blir ägglossningen också konstig då?? fy va less jag e på detta kämpandet vill snart inte mer!
  • Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-04-17 12:07:59 följande:
    Ja, en måndag får du tid på kliniken!

Tack!! Då vet jag :)
  • Ninninn

Jag är väldigt besviken på min läkare! Ringde för 12 dagar sedan till sköterskorna som svarar där på östra och sa att jag behöver mer medicin för den börjar ta slut då ser hon att jag inte varit där sen i oktober och undrade då varför jag inte varit där och jag har ju inte lyckats bli gravid så där för har min läkare inte kallat dit mig, som sagt så har hon fortfarande inte ringt mig och nu har ja snart ingen medicin kvar!!! Tycker de e skandal rent ut sagt..... Sen tror ju inte min läkare på immunologi, tog upp Aten för henne när ja va där senast och då hån skrattade hon till mig och sa att hon tror inte på de så den dagen jag ska dit och sen behöver en svensk läkare som hjälper mig med medicin och eventuellt il dropp så kommer ju inte hon göra de så ja behöver uppenbarligen en ny läkare finns de någon som vet en bra läkare i Göteborg???? Hon säger att hon har läst boken av Alan E beer med men hon tror ändå inte på de....

• Ninninn

En fråga till alla kloka gummor här! Frågan har inte med immunproblem att göra denna gången :) Jag ska operera min hand IGEN och kommer ju då att bli sövd de ska sågas av ben och ledband ska sys fast så de blir nog att man är sövd någon timme eller två! Är de dåligt att bli sövd om man nu skulle vara gravid just då?? Ja vet liksom inte när jag får tid för op de kan bli när som helst eller om typ ett år, vet inte vad ja ska göra! Har en gång för 3 år sedan avokat operationen pga att jag var gravid men här sitter jag 3.5 år senare utan barn! Vill ju inte göra de om man skulle vara gravid men samtidigt måste jag göra operationen!! Jobbigt detta..

• Ninninn

Hur långt in i graviditetern ska man äta prednisolon?? Ja har otroligt nog fått ett plus här förra veckan men tyvärr känner ja inte minsta lilla symptom men de behöver man ju inte! Ja hoppas de går vägen så ja slipper resa till Aten men går de åt skogen så har ja de alternativet kvar :)

• Ninninn

Min läkare ville redan att jag skulle trappa ner på prednisolonet vid nästa vul och då är jag bara i v.7+6 är inte de lite tidigt? Ni som varit hos Dr G och D hur länge har ni tagit pred??

• Ninninn
    Lully Hill skrev 2012-05-26 08:58:37 följande:
    Jag går hos Dr D och äter pred hela graviditeten. Jag tror de flesta Dr G patienterna äter det till v 12 i alla fall.

Hur hög dos tar du?
  • Ninninn

Är de ingen här som har funderat på att blogga om detta problemet? ni sitter ju på så mycket erfarenhet. Eller gå ut i media och berätta hur tragisk svenska sjukvården är som knappt kan något om upprepade mf och immunproblem!

• Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-05-30 07:39:38 följande:
    Vi håller på med en hemsida med all info samlad. Jag har även kontaktat ett antal journalister men ännu har ingen nappat. Det blir antagligen en större grej längre fram. Man kan vara anonym även om man går ut i media så det vore bra om fler gjorde det, först då kan man få till en förändring och våra medsystrar & döttrar efter oss få bättre vård!
    Ok va bra med en hemsida! synd att ingen har nappat för de är ju ett så STORT problem! ja kan inte så mycket om detta, har ju läst här i denna tråden och ni är så duktiga utan er vet jag inte vad jag skulle gjort! går de inte vägen för mig denna gånen så åker jag till Dr D och efter den resan är jag säkert lite klokare och har lärt mig mer som jag kan dela med mig av =)
    Lully Hill skrev 2012-05-30 08:40:05 följande:
    Jag tog 10 mg till att börja med men runt v 20 fick jag höja till 15 mg pg a att Dr D trodde jag fått immunreaktion. Det äter jag nu hela tiden ut.
    Ok läkarna ordinerar alltså olika till olika människor! jag ska visst trappa ner redan vid nästa vul om vi ser något hjärta då. Vill ju hellst inte sluta med pred då blir man ju livrädd att de ska skita sig!

• Ninninn

Är de några utav er här som har problem med ryggen? Tex Diskbråck? Jag har läst några intressanta artiklar att om man har diskbråck så kan man ha för högt värde av Tnf-alfa!! Jag har 2st diskbråck sen 10 år tillbax och sen ja började med prednisolon i oktober har ja haft fruktansvärd värk i ryggen inte diskbråck värk utan en annan värk som ja inte kan förklara! Förmodligen är de den vätskan som läcker mellan diskarna som kanske hämmas när ja tar pred!!! Tror att om ja hade rest till Aten så har ja säkert väldigt högt TNF värde :) Igår fick ja iallafall se ett hjärta slå :) så nu kan ja lugna mig i 2 veckor till för då ska ja göra vul igen!

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.