• Ninninn

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Nä ja har faktiskt inte haft någon utav dessa symptomer inte vad ja vet iallafall!! kan ju vara så att ja har dåliga ägg, den tanken har slagit mig många gånger! även de här med dåliga simmare, dom har ju aldrig kollat dom och tänker inte heller göra de så vi har tänkt att gå privat fö att göra de!

Ja kan ju ha immunologiska fel även fast jag inte märker nått av dom?!! ja herre gud man e ju helt vilse i detta med upprepade mf ja vet varken ut eller in!  

• Ninninn

Ja har boken hemma men har inte läst på länge nu, har lite svårt att förstå den, de e så mycket att läsa :)
    För att ta reda på om man har dåliga ägg så är väl den enda lösningen IVF?! simmarna är ju lättare att kolla upp :) tycker de är synd att de inte är en självklarhet att när man haft upprepade mf så borde man få göra IVF genom landstinget! 

• Ninninn

Kan man köpa Active Care på apoteket?

• Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-01-24 08:09:52 följande:
    Angla: det finns 2 olika skalor för att mäta T4 men tsh är ju bra. Hör med dina läkare...!

Det finns idag studier som tom visar att Pred är positivt för äggkvalitén. Min läkare varnade också för fosterskador och jag var livrädd i början men eftersom världens fertilitetsexperter förordar det, det finns massor med studier som tom visar positiva effekter och en läkare som finns med här på FL hänvisade till nya svenska studier som visar att fosterskadorna inte är större än utan Pred (10 mg) (den enda möjliga "fosterskadan" som kunde uppvisas var eventuellt lite lägre födelsevikt) så kände jag mig fullständigt trygg och insåg att min läkare inte var tillräckligt uppdaterad! Ja, både min allmänläkare och IVF-kliniken har skrivit ut Pred till mig. Dessutom är det receptfritt på väldigt många ställen i världen!

Fruxx: IL är sojabönolja som ges intravenöst. Däremot rekommenderas stor dos Omega 3, 2000 mg/dag. Men var noggrann med att det är fiskolja och inte fiskleverolja. Jag tar Active Care eftersom de innehåller en massa bra saker!
    Ja har tagit mummomega ett tag nu men den e så himla dyr! tänkte ja skulle köpa den Active Care som du tar! köper du den på nätet? hur många kapslar tar du per dag?
  • Ninninn

Fick mensen igår igen och fasen va ledsen jag blev trodde att de skulle ta sig denna månaden men nähä!! slutade med prednisolonet idag har ju tagit de varje dag nu i två månader och va ja förstått här så ska man inte ta de mer än tre månader i följd?? får väl ta en paus i 1 vecka och börja sen igen!

Skickade mail till hon Peny i Aten igår ang prover ureaplasma m.m tänkte kolla om de kanske är nått ja bär omkring på! har ingen aning men de är ju värt pengarna! sen är de bara att ta tag i detta med att boka in en tid hos dom för att ta dom andra proverna! har forfarande inte bestämmt oss om vi ska till Aten eller London! hur som helst får de vänta lite till för vi har inte tillräkligt med pengar ännu tyvärr :(  

• Ninninn

Bakteriell vaginos är ju INTE samma sak som ureaplasma, mykoplasma and hidden chlamydia! jag har frågat min läkare men hon vill inte ta dessa prover förmodligen kostar de för mycket så då får man glatt lösa de själv!!! tyvärr är de för sent denna månaden för ja hade mens två dagar, skit konstigt! har dom senaste 3 menserna inte hafr en enda gnutta rött blod utan de kommer bara bajs brunt med klumpar, klumparna är väl progesteronet som ska ut men kan inte fatta varför de är brunt varje gång?! ska in och ta bort cellförändringar snart kanske kan de vara dom som gör så de är brunt istället för rött?!

Pratade med min sambo nu precis han är uppriktigt sagt vansinnig över att inte vi får tillräckligt med hjälp! han kan inte förstå varför vi inte får göra IVF vi är ju trotts allt barnlösa vi får liksom inga barn! ivf kan ju hjälpa för då ser dom ju om ja ens har några bra ägg och om han har bra simmare!

• Ninninn

BV va ja och kollade för 2 månader sedan och de såg bra ut hade ingen infektion! men dom andra proverna har min läkare inte velat ta på mig, får ringa henne igen och fråga! annars får ja bara skicka de till Peny! skumt de här med den bruna mensen får helt enkelt ringa och berätta de för min läkare och se vad hon säger.

Ivf får vi inte eftersom jag blir gravid på egen väg! jag bor i Göteborg 

• Ninninn

Är de någon mer här som vet fall man kan ta proverna ureaplasma, mycoplasma och hidden klamydia på annat sätt än genom mens prov?? urinprov? eftersom jag har haft kål svart mens så gick de ju inte att skicka de till Peny!
    Tänkte om man ringer någon privat gyn kanske då kanske dom gör på något annat sätt! 

• Ninninn

Då va de ja här igen :) fick faktiskt skrapat ihop lite blod nu i en liten behållare, konstigt nog kom de lite rött blod å inte svart som ja haft hela veckan så nu ska ja skicka iväg detta till Peny och hoppas på att dom stackars dropparna räcker för att göra provet! räcker de att skicka de i ett sånt vadderat kyvert som man köper på posten eller ska de vara en låda av något slag?

• Ninninn

Fick skramlat ihop två små stackars droppar blod igår till Peny så nu hoppas jag på att de ska räcka för att dom ska kunna göra provet! nästan så ja hoppas på att ja bär omkring på dom infektionerna för då är de kanske de som gjort så ja fått alla dessa ma/mf!
    Har ett liten dilemma! ja ska in den 28 feb och ta bort cellförändringar och de är samma dag som jag ska få mensen igen, ska man hoppa över å försöka denna månaden och köra på efter att cellförsändringarna är borta och eventuellt infektionerna också är borta! man vill ju inte gå miste om en enda månad men de e kanske lika bra 

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.