• Ninninn

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Hjärtefröjd skrev 2012-02-09 10:04:59 följande:
    16 000 kr var ju inte så farligt, vilka prover ingick i det? Har du gjort själva behandlingen i Grekland eller någon annanstans?

Vi har gjort fem IVF-återföringar av sju embryon utan att lyckas. Läkarna hävdar att vi bara har otur, men det känns som en väl enkel förklaring. Samtidigt har jag egentligen ingenting som tyder på immunitetsproblem, men det behöver kanske inte märkas?

Tack för att ni är så hjälpsamma!
    Jag är också inne på detta spåret med immunförsvaret måste ju vara de man kan inte bara ha otur år efter år. Jag har inte heller någon symptom på att något skulle vara fel på mig men som sagt de kanske är nått som inte märks på alla.

De är helt klart vär pengarna om dom hittar något, sitter själv här nu och tittar på lite flygbilljetter till både Aten och London :) de är betydligt billigare att flyga till London men då är det med Ryainair och då är de inte säker man kommer hem igen :) har ju stått så mycket i tidningen om just de flygbolaget de senste!!

Vet inte vart som är bäst att åka Aten eller London men dom gör ju samma utredning vad jag har förstått så då är de ju sak samma.   
  • Ninninn

Jag har redan bestämt mig för Grekland nu när jag läser allt positivt som ni skriver om dom :) verkar som om de e lite billigare än London också och man behöver alla pengar man kan få över :)

• Ninninn

Dom tar alltså samma prover i Aten som i England?

• Ninninn

Eller nä de gjorde dom kanske inte, de är så mycket att läsa här nu :)

• Ninninn

Vad jag förstår här så har dom flesta utav er varit i Grekland och tycker att det har varit de bästa altenativet och de billigaste. Förhoppningsvis får jag behålla nästa graviditet men får jag inte det så finns de t inget annat att göra än å åka och göra denna utredningen. Ni är så många här nu som har lyckats och är bevis på att de har med immunförsvaret att göra :) då blir man glad att de finns hjälp att få även fast man här i Sverige inte kan få den.

• Ninninn

Kan vilken läkare som helst ge IL dropp och humira? eller måste man åka till något speciellt ställe för att få medicinen om man inte åker till Aten??

• Ninninn
    Bling1975 skrev 2012-02-11 11:18:36 följande:
    Humira är sprutor man tar själv hemma, finns på svenskt apotek mot recept. IL är ett helt vanligt dropp så i teorin kan vem som helst som kan sätta dropp ge det, men eftersom de inte tror på behandlingen i Sverige så är det svårt att få någon att göra det. En avdelning på sophiahemmet i Sthlm gör det om man har en utländsk läkares ordination och recept. Går säkert att hitta fler om man ringer runt eller har kontakter.
    Ok tack då förstår jag!
  • Ninninn

Kan mitt immunförsvar ha nått med att min mamma fick gammaglobulin när jag låg i magen?? Är humira och gammaglobulin typ samma sak?

• Ninninn

Är det någon här som opererat bort cellförändringar?? Jag gjorde det i tisdags och jag blöder väldigt mycket sen i torsdags jag vet inte riktigt om det ska vara så!

• Ninninn
    Angla skrev 2012-02-20 10:35:50 följande:
    Men jag har nog inte råd ... Är Athen bäst och sen Danmark? Finns det ingen i Sverige???
    Men om du får ett barn genom å lägga pengarna på just Aten eller London så är det ju värt allt!! ja har inte heller några pengar och jag vet inte om jag ens har immunologiska problem men jag tänker ta reda på det så därför försöker jag spara pengar, det blir inte mycket å de kommer ta ett tag men de är de ju helt klart värt!

Ja hade också gärna velat att allt va gratis här i sverige men vi ligger uppenbarligen så långt efter när de gäller detta så tyvärr är de spara pengar som gäller! 
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.