• Ninninn

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Fick precis tillbax mail från Grekland och de visade sig att mens provet jag skickade var positivt å om jag förstår det rätt i mailet så är det ureaplasma som var positivt och inte dom andra! någon mer här som haft detta? de känns ju inte speciellt kul men om de är den jädra infektion som orsakat mina 7 ma/mf så e de ju helt underbart att äntligen fått ett svar!

Helt jäkla tragiskt är det med att man inte tar detta prover i Sverige, de borde ju för FANSEN ingå när man fått massa mf 

• Ninninn

Någon som vet fall det är jätte dyrt att hämta ut utländska recept på Apoteket? Jag fick två alltenativ av Peny idag och de va antingen att få en svensk läkare att översätta de eller att dom skickar de! Känner inte att ja orkar kontakta min läkare hon är så jäkla svår att få tag på och jag vill börja med denna kuren så fort som möjligt! Ska äta antibiotika i 25 dagar helt sjukt länge :) man får de ju inte på högkostnadskortet om man hämtar de på engelska tror ni att de skiljer mycket i pengar?

• Ninninn

Ok tack så mycket! Ska skicka till henne direkt vill ju börja så fort som möjligt!

• Ninninn

Lilla M: ja har tänkt en del och ja skulle också vilja vara sjukskriven nästa graviditet, jag arbetar i en fabrik så de förekommer tynga lyft och ibland är det väldigt stressigt typ varje dag! Ja e alldeles för rastlös bara över att gå hemma! Å inga pengar får man knappt, men de är ju klart får man gå 40 veckor å få en bebis så är de ju värt allt! Va de svårt att bli sjukskriven? Vet inte CAD min läkare säger om de!

• Ninninn

Lillis79: tar de lång tid för er att bli gravida eller menar du att ni har försökt länge? Vi får ju ingen hjälp från sahlgrenska med ivf bara för att vi blir gravida!

• Ninninn

Jag har fått 7 mf på 3,5 år! Jag blir 30 år i november! Min kille blir 33 i år!! Ja har frågar dom på Sahlgrenska flera gånger varför inte vi får göra ivf dom menar på att jag blir gravid väldigt lätt och att jag ska vara tacksam för de... De är ja ju men ja är fortfarande barnlös efter 3,5 års kämpande

• Ninninn

Jag har gjort 2 utredningar under denna tiden men inget är fel båda ja och min sambo är jätte friska så någon orsak kommer dom aldrig hitta här i Sverige. De för dom ju knappt på någon i denna situationen!! Blir jävligt ledsen över hur orättvist de är och hur olika dom behandlar oss! De finns ju inga garantier för att ivf funkar mot upprepade mf men ja tycker personligen att man borde få den hjälpen när man försökt så här länge och fått så många mf! 3 gånger på 2 år har ja frågar dom nu om inte vi kan få göra de men de ända dom säger är att vi blir gravida på egen väg! tråkigt är de fan hatar repro

• Ninninn

Just nu går jag hos en annan på östra hon är jätte bra med medicinering och så men jag har även frågar henne men hon säger samma som alla andra gör! Får väl fråga henne igen nästa gång! Tycker de e så tragiskt att dom håller på med någon slags särbehandling på repro! Men livet är ju inte rättvist! Vi får försöka på egen hand å lägga ut pengar själv på behandling! Ja blir fan mörkrädd

• Ninninn

Nä ja tror inte heller att IVF hade hjälp oss tror nog mitt problem är immunologiskt men när man satt där efter sitt 3:e ma och gjorde utredning så förstod jag inte varför inte vi fått göra IVF! Jag ska absolut be om mina journaler och översätta dom! är de det man gör? skickar man journalerna och berättar historien via mail eller tar man den när man är där? de är ju ganska lång berättelse så de lär ju ta en tid att berätta speciellt när de blir svengelska =)

Ja nu ska jag bara bli av med Ureaplasman som jag bär omkring på sen ska vi försöka en gång till här hemma går de inte så kommer vi åka till Aten! 

• Ninninn

I london tar dom alltså fler tester IVIG och LAD va är de??
    Ni som varit i Aten och London har ni fått samma diagnos för höga Alfa värden och Nk-celler?? eller har ni andra symptomer med? de är väl dom värderna som IL och humira har inverkan på? alltså nk och alfa?? 

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.