• Ninninn

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Ja hoppar in i denna tråder å säger stort GRATTIS till Lully Gladhåller alla tummar å tår för dig!

• Ninninn

Hittade någon gammal tråd här på FL om en Ole Christiansen i Köpenhamn som håller på med immunologiska orsaker vet ni nått om de?? de finns väl säkert en anledning till varför ni åkt till England och Aten men ja ville bara kolla!

• Ninninn

Ok tack för svaren tänkte nästan att de va svårt att få tag på den mannen! synd för oss men bra för kvinnorna i Danmark :)

• Ninninn

När har ni börjat med prednisolon? ska man ta de ett tag innan man försöker bli gravid så kroppen fattar eller när ska man börja! förra gången började jag vid ägglossning och 2 veckor senare va de ett missfall, ska man kanske börja tidigare!

• Ninninn

Grattis LullyHill :)

Finns de någon här som tagit Pregnyl? va gör den medicinen? 

• Ninninn
    Zinfandel skrev 2011-11-24 21:48:47 följande:
    Nån här som har diskbråck och/eller ischias...?
    Jag har Diskbråck och fruktansvärt ont i ischias nerven ibland! vad tänkte du på??

Grattis Lully de e ju helt fantastiskt håller tummarna för dig :) 
  • Ninninn
    Zinfandel skrev 2011-11-25 22:10:10 följande:
    Ja vilket "genombrott" jag fick igår! Jag har ett gammalt diskbråck men eftersom jag inte haft ont på länge så har jag inte brytt mig så mycket om det. Häromdagen slog det till igen och jag började av ren vana söka runt och fann då att man har funnit att diskcellerna läcker ut irriterande cellhormoner och framförallt TNF-alfa! Detta har även svenska läkare upptäckt och då provat att sätta in TNF-alfa-hämmaren Remicade & Embrel. Och ni som satt er in i immunologi har säkert stött på just TNF-alfa i alla reproduktionsimmunologiska sammanhang eftersom TNF-alfa är känt för att stöta bort embryon. Tänk att även här verkar finnas ett samband.....

Läs mer här!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m60041464.html
    wwwc.aftonbladet.se/halsa/0011/11/metodryggen...

Men herre gud ja orkar inte mer de kommer ju upp nya grejer hela tiden!!! ja har haft Diskbråck i 10 år nu å ja har fruktansvärt ont ibland vissa dagar kommer ja inte ur sängen!! hur många orsaker kan de finnas för å få missfall??!!
  • Ninninn

De e verkligen inte klokt detta men ja e väldigt glad att du Zinfandel delade med dig av detta!! Ja va faktiskt precis för 2 veckor sedan och gjorde en röntgen på min rygg har inte gjort de sen jag fick diagnosen för 9 år sedan och Diskbråcket var de samma (har bråck på båda diskarna)  fick hem svaren nu i veckan! läkarn pratade om att man kunde ge mig en spruta så de måste ju vara den sprutan som nämns här i artikeln! då kanske man ska göra de då vad vet jag!!

Ja är lite klyven om vad vi ska göra om de inte går vägen nästa gång heller! antingen lägga pengarna på IVF eller åka till England! tänk om de är så att ja har dåliga ägg och min sambo dåliga simmare (dom har ALDRIG kollat hans simmare) jag vet inte vad vi ska göra, hade ja haft massa pengar på banken så hade ja gjort båda två men de har vi tyvärr inte!! de sägs väl att ivf inte är lösningen till upprepade missfall??!! ja vet ju att i england tar dom ju prover som Ureaplasma de vill dom ju inte ta här på vanliga sjukvården va tror ni om man går privat gör dom de testerna där? man betalar ju trotts allt för de då! 

• Ninninn

Boken har ja hemma å försöker läsa lite ibland lite jobbigt med engelskan mycket konstiga ord!!

Har ju förstått att ingen här hemma kan hjälpa mig om de e immunförsvaret som spökar, de kan ju vara de, ja e typ ALDRIG sjuk en gång om året blir ja lite förkyld och hostig i en vecka men de är de enda!!

Kan ju vara så att man går å bär omkring på någon infektion som man inte märker! ja va ju hos gyn för några veckor sedan och kollade om ja hade slidkatarr men de hade ja inte men man kan ju ha nått annat!

Hur som hellst så är de nått som ställer till alla ma/mf med frågan e vad! de e bara att kämpa vidare     

• Ninninn

I en annan tråd idag har en tjej precis fått konstaterat sitt 10:e missfall trotts att hon varit å fått dommen hos Dr G! ja blir så ledsen å besviken på livet VARFÖR ska de inte fungera för vissa å andra föder ungar till höger å vänster! kommer man få leva resten av livet som barnlös eller ska man adoptera eller skaffa en surrogat mamma?! tankarna snurrar hela tiden i mitt huvud om vad man ska göra!!

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.