• Hjärtefröjd

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Zinfandel skrev 2012-04-02 09:59:31 följande:
    Nu vet jag inte avd du har tagit men det beror på om tycker det är okej med vissa nivåer eller om man eftersträvar nolltolerans, som tex vid anaeroba bakterier. Sen är det flera här inne som haft finfina resultat hemma men som sen visar sig ha NK-cells, högt TNF osv som man inte testar här. Men såklart är det en klar fördel att kunna bocka av en del som nu kan göra!!
    Dessa provsvar fick jag med mig:
    B-Trombocyter 258x10(9)/L ( ref165-387)
    P-APT-tid 36 s (ref 28-40)
    P-Fibrinogen (koag) 2,5 g/L (ref 2.0-4.2)
    P-Glukos 4,8 mmol/L (ref 4-6)
    S-TSH (modE) 1,1 mE/L (ref 0,4-4,7)
    P-Homocystein 8,0 mikromol/L (ref 5-15)
    S-T4 (Tyroxin) 125 nmol/L (ref 60-140)
    P-Faktor VIII (enz) 1,45 klE/L (ref 0,5-1,8)
    P-Lupusantikoagulans Negativ
    DNA-FaktorV1691G-A Ej muterad
    NDA-FaktorII20210G Ej muterad
    S-Kardiolipin-ak (lgG) Under 10 (ref Under 10)
    S-Beta2-glykoprot 1 (lgG)  Under 10 (ref Under 10)

• Hjärtefröjd
    Zinfandel skrev 2012-04-03 21:42:03 följande:
    Hjärte: fin provsvar! Om man nu ska leta upp nåt så skulle man kanske kunna finna lite koaguleringskänslighet. Har du tagit Trombyl/Fragmin?
    Jag har fått fragmin utskrivet och kommer att ta det tillsammans med trombyl och predisolon vid vårt kommande IVF-försök som gissningsvis startar i helgen.
  • Hjärtefröjd
    Ninninn skrev 2012-04-04 09:41:42 följande:
    Hur hög dos pred ska du ta?
    Jag tar predisolon på eget bevåg och kommer att äta 5 mg under hela cykeln, men öka till 10 mg några dagar kring ET. Min läkare sa att det var en dosering som hon brukade rekommendera, men det är som sagt inte hon som ordinerat.
  • Hjärtefröjd

Och så misslyckades även vårt sjätte IVF-försök (totalt nio perfekta embryon har återförts). Så jävla tröstlöst! 

Nu är i alla fall planen att åka till Aten, men jag vet inte riktigt hur snabbt vi orkar boka in det.. egentligen skulle vi vilja åka redan i början av juni, men det är ju så snart, så jag vet inte.

• Hjärtefröjd

Kan man köpa med mer än tre påsar hem? Jag tänkte eftersom det verkar omöjligt att få tag på här hemma...

• Hjärtefröjd
    Bars skrev 2012-05-13 21:43:14 följande:
    När jag trodde att jag var gravid och ringde Dr G så sa han bestämt ifrån att löpträna och basta (vilket var de två sakerna jag frågade om). Är det så? Ingen träning när man har immunproblem och tror man är gravid? 
    Varför skulle du låta bli löpning och bastu, sa han det?
  • Hjärtefröjd
    majsanna skrev 2012-05-15 18:31:14 följande:
    Vad är det för skillnad på Clexane och innohep och trombyl som jag redan tar?
    Clexane och Innohep (och Fragmin) är i princip samma sak och skyddar mot proppar i vensystemet. Trombyl däremot skyddar mot proppar artärsystemet.
  • Hjärtefröjd

Nu har jag fått lite blodprovsresultat och undrar om hur de ligger till?

B-Hemoglobin (B-Hb)  137 (ref 117-153 g/L) B-Erc, hemoglobinmassa (Erc(B)-MCH) 32 (ref 27-33 pg) B-Erc, medelvolym (Erc(B)-MCV)  91 (ref 82-89 fL) B-Erc, hemoglobinmassakoncentration (Erc(B)-MCHC)  350 (ref 317-357 l/L)    B-Leukocyter, partikelkoncentration (B-LPK)   5 (ref 3,5-8,8 x10(9)/L) B-Trombocyter, partikelkoncentration (B-TPK) 268 (ref 165-287 x10(9)/L) B-Erytrocyter, partikelkoncentration (B-EPK)   4,3 (ref 3,9-5,3 x0(12)/L) B-Erc, volymfraktion (B-EVF)    0,39 (ref 0,35-0,46) Någon som lågt lite lågt var LH på 12 i midcykelfasen. Borde ha varit mellan 18-90. Även FSH var lite lågt och låg på 5,4. Ref i midcykelfasen är 4-14.

• Hjärtefröjd

Cice: Oj, var lyckades du köpa 10 IL?

De flesta verkar ta IL en gång i månaden eller var tredje vecka. Men det finns säkert de som tar det oftare. Och sen kan man kanske inte direkt räkna med att lyckas på "första försöket". Så hade jag haft möjlighet hade jag köpt 15-20 påsar.

• Hjärtefröjd
    Pechi skrev 2012-06-28 13:29:51 följande:
    Hej Cice,

Jättegulligt om du vill ta med dig nga lådor hem till mig! Vore jättesnällt. Har du även möjlighet att ta med IL oxå?

Ni andra som använt er av Clexane/Fragmin, hur många behöver man? Jag ska börja ta dem utifall att jag blir gravid.

Kramar!
    När jag blev ordinerad Fragmin/Clexane i Sverige (efter upprepade MF) så skulle jag ta en spruta om dagen fram till vecka 12, så det blir ju rätt många sprutor. Men jag tror att Dr D ordinerar lite annorlunda.
  • Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-06-28 19:11:36 följande:
    Jag ska också ta fragmin om jag plussar av min hemmaläkare... Problemet är bara att jag hinner aldrig dit för min kropp hinner stöta bort embryot.. Men hoppas nu att de går att fixa så jag får ta de där 300 sprutorna ;)
    Samma här!

Om vi bara fick en bebis i slutändan skulle jag mer än gärna ta 300 sprutor. 
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.