Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Hm, jag har läst tvärt om att odlad lax är bra för fertilitetet eftersom den innehåller astaxanthin från fodret. Är detta alltså helt fel?
Hm, jag har läst tvärt om att odlad lax är bra för fertilitetet eftersom den innehåller astaxanthin från fodret. Är detta alltså helt fel?
Det förstår jag också. Men jag undrade mest eftersom du skrev att den odlade laxen är inflammationsskapande, medan jag läst att den innehåller astaxanthin som är inflammationshämmande.
Hur som helst litar jag nog mer på det du skriver, du verkar mer än bra påläst.
Ju mer jag läser om det är med immunologa faktorer, desto mer funderar jag på om det kan vara vårt problem. Jag är aldrig någonsin sjuk, vi är oförklarligt barnlösa och både vid inseminationer och IVF blir läkarna alltid lika förvånade att vi inte lyckas få plus.
På RMC i Linköping där vi gör IVF-behandling verkar läkarna tyvärr inte utreda detta alls och skriva ut prednisolon gör de tydligen inte heller. Någon som har erfarenhet av någon läkare i Sthlm med omnejd som har åtminstone lite intresse för detta?
Ni som gått vidare med utredning/behandling i Athen och London, har ni fått testa med prednisolon eller annat läkemedel innan ni gick vidare med ytterligare utredning?
Zinfandel: De grundläggande borde väl ha kollats under vår fertilitetsundersäkning? Jag ska ringa och be om mina ett år gamla provsvar i morgon!
Är det inte så att kortisonspray verkar väldigt lokalt? Alltså i näsan, men inte i resten av kroppen.
Lully Hill: Vilka tester är det som gäller på Life clinic? Är det Immune Blood Screening (USA blood tests) i första hand?