• Hjärtefröjd

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Jag fattar det som att flera av er har åkt ner till Athen mer än en gång, vad har ni gjort de andra gångerna?

• Hjärtefröjd

Förresten, vilka prover brukar Life Clinic vilja att man har tagit i Sverige?

Jag ska ta nya blodprover i morgon, och då vore det ju bra om ingenting missades.

• Hjärtefröjd
    Lully Hill skrev 2012-02-09 19:28:49 följande:
    Vi åkte ned helgen 13-14 mars och hade en underbar helg! Gick runt i t-shirt, såg Akrololis och shoppade lite. Vi satt ute i solen på en takterass hela eftermiddagen, drack vin och åt gott! Vi hade en underbar helg! När jag var nere i mitten av oktober så var det 26 grader och jag strosade runt och myste. Alla är så vänliga och hjälpsamma och så goa, proffsiga och rara Dr D som verkligen vill hjälpa! Athen har fått en särskild plats i mitt hjärta!
    Låter härligt! Har kliniken även öppet på helgen alltså?

Ni som varit i Athen nyligen, hur länge har ni fått vänta från första kontakt till resan för provtagning? Vilka testresultat från Sverige vill Dr D ha innan dess? 
  • Hjärtefröjd
    finafina skrev 2012-02-17 14:24:10 följande:
    Hej Någon som vet hur det fungerar med D vitaminer om man har förhöjt immunförsvar? Jag har googlat lite och då verkar det som D vitamin stärker immunförsvaret...? Hjääälp någon som vet?
    Oj, är det så.. och jag som överdoserar D-vitamin på vintern, eftersom jag är så lite utomhus.
  • Hjärtefröjd

Ni som ätit prednisolon och sprutat fragmin (eller liknande) för att undvika tidiga MF, när i cykeln har ni börjat med det och vilka doser har ni tagit?

• Hjärtefröjd

Vi träffade en läkare idag för att påbörja en MF-utredning och hon lyfte faktiskt fram immunologiska orsaker som en av två troliga anledningar till varför IVF inte lyckas och/eller man får tidiga MF. 

Hon påpekade i och för sig att det saknas svensk forskning inom området, men hon verkade ganska öppen för att skriva ut trombyl, fragmin och prednisolon även om testresultatet inte visar några avvikelser.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.