• Hjärtefröjd
    lillis79 skrev 2012-03-05 23:10:45 följande:
    någon som vet vad gränsvärdena för anti-tpo är???? (antikroppar)
    vad det max ska ligga på när man försöker bli gravid??
    jag hittar ingen länk om detta, mitt värde är 19 men det är väl inte bra i fertilitets-synpunkt???
    På en sida jag kikade på stod det att normalreferensen är under 60 IE/ml, på en annan att referensen är under 35  IE/ml. Jag vet inte vad som gäller....
  • Hjärtefröjd

Anette föreslog det för oss med, som jag förstod det nästan oavsett vad våra blodprover kommer att visa. Till oss sa hon att risken för läpp/gomspalt finns, men främst vid höga doser under lång tid...

• Hjärtefröjd
    HollyGolightly skrev 2012-03-06 13:26:03 följande:
    Hjärtefröjd, sa hon varför hon tyckte ni skulle testa det? 
    Just nu är jag mest frustrerad över att ingen verkar lyssna på mig, puh.
    Hon sa typ att om man inte hittar nån orsak så kan man testa kortison och/eller fragmin, kanske funkar det, kanske inte.
  • Hjärtefröjd

Fragmin är blodförtunnande och kan skrivas ut om man har koagulationsproblem. Anette verkar skriva ut det som standardbehandling".

• Hjärtefröjd

Ni som har självmedicinerat med prednisolon, vilken dos har ni tagit och när i cykeln har ni börjat? Har ni ökat dosen efter ÄL/ET/FET?

• Hjärtefröjd
    Ninninn skrev 2012-03-19 13:16:22 följande:
    Måste bara säga att ja verkligen gillar Penny i Aten, hon svarar på mina mail direkt även på helgerna =) de gillar vi!! känns som ja är lite närmare nu även fast jag inte ska åka dit ännu men ja skickade lite om min historia till henne så nu har hon skickat en formulär jag ska fylla i! en liten bit på vägen iallafall!
    Nu blir jag lite förvirrad, jobbar Dr D och Penny på olika kliniker och med olika saker?
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.