Bling1975 skrev 2012-02-09 13:11:37 följande:
Jag fick:
Humira sprutor (2 stycken) dyra men går att hämta ut i Sverige och man tar dem själv. (ca 12.000 kronor för 2 st)
LIT behandling x 3 (små injektioner under huden i armen med en vätska utvunnen ur mannens blod). Gick inte att få i Sverige. Gjorde mina i Aten hos en annan doktor som har en mottagning varannan vecka. Ca 600 euro per gång + resor.
Ivig x 3 (liknande IL med gjord av blodprodukter och mycket dyrare) lyckades inte få den i Sverige så jag gjorde dem hos Dr Gorgy i London. De var dock bara nödvändiga när vi använde min makes spermier så jag bytte till IL vid det senaste lyckade försöket. Ca 20.000 kronor per gång + resor.
IL (2 x innan återförandet, 1 på plus, 1 vid första VUL 6+3 veckor och sedan var 3-4 vecka tom v 31) Hämtade ut på recept i Sverige och fick droppet på Sophiahemmet. Det kostar 3.000:- per gång.
Klexane (som fragmin/innohep) varje dag från ÄL till förlossningen. (svenskt recept)
Trombyl varje dag från ÄL till förlossningen. (svenskt recept)
25 mg prednisolon från ÄL tom v 12 då man sakta trappar ner. (svenskt recept)
Extra stark folsyra, Omega 3 och B12 rekommenderades också.
Oj, skulle vi bli ordinerade allt det där skulle vi nog få lägga ner. Det har vi inga som helst pengar till tyvärr.