• Hjärtefröjd

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

L Maria skrev 2012-02-20 22:07:06 följande:
    Grattis Fru xx!

Var nånstans hittar man Anette Sjösten, i vilken stad alltså...?
    I Stockholm på Läkargruppen Victoria vid Medborgarplatsen.
  • Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-02-20 22:18:29 följande:
    Hur lång tid tog deras mf-utredning? Sa dom vad det kostar ungefär?

Nån som vet om prednisolon finns receptfritt i Danmark?
    Jag ska ta blodprov på dag 3 i cykeln, efter det ska vi på uppföljningsmöte 3 veckor senare och gå igenom provsvaren.

För mig kostar det inget eftersom jag har frikort, min man betalade 350 kronor idag.
  • Hjärtefröjd

Ljusgläntan: Lider med er!! På RMC i Linköping var de tyvärr helt ointresserade av att utreda oss mer när vi frågade...

Hittar du rätt läkare kan du absolut få levaxin och prednisolon utskrivet i Sverige.

• Hjärtefröjd

Någons om har förhöja prolaktin-värden? Som jag fattat det kan höga värden göra immunförsvaret extra aggressivt... någon som har koll på detta? Mitt värde ligger tydligen på 27, vilket är klart i överkant.

• Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-02-25 15:56:27 följande:
    Hjärtefröjd - hur får man reda på sådana värden? Är de i mf utredning? Eller har du bett enskilt om att få veta det värdet?
    Det är värden som togs vid vår utredning för ett och ett halv år sedan, som jag nu på eget bevåg har tagit igen.
  • Hjärtefröjd

Är det någon av er som haft förhöjda prolaktin-nivåer? Jag har tydligen det och som jag fattat det kan man inte sannolikt blir gravid/behålla graviditet då. 

Blir så trött på att hela tiden behöva ta reda på allt själv... min klinik har inte ens reagerat på den förhöjda nivån. 

• Hjärtefröjd
    finafina skrev 2012-02-26 22:30:53 följande:
    Fråga är det någon som kan rekommendera en Gyn i Stockholm som är villig och seriös om kolla bv? Har försökt med mon Gyn å hon sa bara om det inte luktar så är det inte något.... Låter ju inte så seriöst... Någon som har lyckats hitta en bra Gyn för detta vore jag tacksam
    Undrar också..
  • Hjärtefröjd

Nej nej, man behöver inte remiss till Anette Sjösten. Jag ringde bara och bokade tid i december och fick tid i januari.

• Hjärtefröjd
    Vilaa skrev 2012-03-01 10:01:20 följande:
    Jag började hos Anette Sjösten i höstas, ringde först själv och då sa dom att man behöver remis till henne. Fick en remiss och sedan tid hos henne en månad senare.

Fick börjat med prednisolon men inte blivit gravid och har problem med mellanblödningar så ska tillbaks dit snart och prata om hur vi kan gå vidare.   
    Märkligt att kräva remiss eftersom det numera bara är att skriva en egenremiss.
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.