• Lully Hill

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Jag vill bara önska alla i denna grupp stort lycka till och delge vad jag nyligen fått lära!Jag önskar jag hade vetat detta när jag var yngre! 

Jag har ändå kämpat länge, blev gravid första gången när jag slutade med ppiller för 10 år sedan. Pang-bom!  Oj så lätt det gick! Men så fick jag missfall i v 12.
    Efter det har jag under 10 års tid aldrig testat positivt!  5 IVFer och massor av FET av toppen ägg i frysen samt två eggdonation. Detta har varit "oförklarligt" för svenska doktorer men jag har känt att något är fel i min kropp. Nej, det är bara äggen även om de ser fina ut. Kämpa på sade doktorerna.

Har nyligen lärt mig om immunologiska problem. Något som man jobbar mycket med i USA. Jag är ett klassiskt fall, tillsammans med de som fått barn en gång men sedan så går det inte, eller de har ägg som inte fäster eller massa missfall och inte ens blivit gravida med eggdontion.
     Kroppens immunförsvar känner igen en annan människas celler normalt taggar immunförsvaret ned och accepterar embryot. Men om immunförsvaret är för aggresivt och inte taggar ned så dödar det varje embryo. Detta är mycket färsk forskning (ca 7år) och är ännu inte accepterat i Sverige. Tecken på aggresivt immunförsvar är IBS, nässelutslag, ledproblem, stela fingrar o leder på morgonen och liknande symptom som underfunktion av sköldkörteln. Det finns fler.

Jag åkte till Grekland och fick mina immunologiska problem konstaterade. Har man dessa problem så kan man behandlas med immunreglerande medel och därigenom "stödja" graviditeten. I USA är lyckande granden ca 80% av de som testas och behandlas. Kvinnor med upprepade misslyckade IVFer. 

Googla om Dr Beer kliniken i USA, de har en bra hemsida.. Finns kliniker i USA, England och Grekland.  Jag önskar jag visste detta när jag var yngre och fortfarande hade goda chanser! Därför vill jag berätta för alla om det kan ge någon enda lite nya möjligheter!

Nu vill jag ju prova IVF och eggdontion med samtidig immunterapi och kämpar alltså för det, även om timmen är sen för mig!

Hör av er ni som vill veta mer!

Kram och lycka till ni alla hjältinnor där ute!
    Ger man upp så blir det definitivt inga barn gjorda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:34
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:48
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
  • Tinzu

jo jag tänker också så, allt är värt, jag har som ingenting att förlora, bara vinna en liten busunge som lurar bakom hörnen

• Lully Hill
    Hej alla!
    Jag fick åka till DK idag!!!'
     Ingen ringde innan 9 i morse vilket betydde att det fanns minst ett pyre där nere som väntade på sin mamma

Jag hade två stycken befruktade ägg. En 10 poängare som de sa och en nivån under men 4 celligt. Tydligen 4 celliga som ger flest graviditeter sa de. Jag blev jätteglad och nu ruvar jag på båda två!
    Men jag har dock hört detta förut! Jag brukar ha bra ägg och ändå har det ju aldrig funkat, så vad hjälper det.
    Men jag blev dock jätteöverraskad för enligt min ålder så bör ju inte kvaliteten vara så bra. Undrar om det är 7 keto, D-vitamin, Rosenrot, Folsyran som jag ätit. eller kanske Fertile XX.

I helgen ligger jag bara på soffan och äter praliner, vågar varken nysa eller hosta
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Nikki GBG

min diabetes-läkare ringde igår angående mina hormon-provsvar.. alla var bra sa hon, inga gränsvärden eller så enligt deras riktlinjer.. men hon skulle ändå ringa fertilitets-centrum och rådfråga vad de har för gränsvärden.. och höra av sig om det var något som skulle göras.. detta gjorde mig orolig.. ska inte läkare veta detta och ska inte gränsvärdena vara samma var man än vänder sig?

• Bars

Blev så glad när jag hittade den här tråden! Vilka underbara människor ni är! 

Och att förstå att det jag känt på mig men inte vetat något om stämmer: det är min kropp som snabbare och snabbare stöter bort äggen.

Fick en underbar son efter att försökt i ett halvår. Sedan har det bara varit missfall efter det i tre år. De två första klarade sig så länge att jag fick se hjärtljuden, men nu hinner jag inte ens +'a innan mensen kommer.

Då jag är "äldre" (44 nu) så får jag INGEN hjälp i Sverige.

Efter lite sökande fick jag höra om Dr Gorgy på Fertility Academy i London. Jag betalde 150 pound för en telefonkonsultation som gick snabbt och jag förstod knappt ett ord av vad doktorn talade om. Lyckades ändå övertala min man att vi skulle åka dit och ta alla test. Kostade ca 30,000kr och vi fick inte ens tala med doktorn. Nu har vi haft ett uppföljande samtal för ytterligare 150 pound. Doktorn rabblade test resultat som inte sa oss någonting. Sa att vi måste göra några immunitets behandlingar. Men han förklarade inte varför eller vad testen visade för helhetsbild eller någonting. Vi känner oss ledsna och illa behandlade. Alla vi som önskar barn, borde vi inte kunna bli behandlade med respekt och medmänsklighet? Är det för mycket begärt att en läkare som man dessutom betalat så mycket till, skall kunna ge lite mer information om det han föreslår?

Är det någon annan som har varit hos Dr Gorgy och har ett bättre intryck och kanske till och med lyckats bli gravid? Vi vill så gärna och tiden börjar ta slut.     

• Zinfandel

Bars: beklagar verkligen era erfarenheter men välkommen hit! Jag skulle dock rekommendera dig denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html
    Flera av de tjejerna har fantastiska kunskaper, är patienter hos er läkare och har lyckats bli gravida. Bortsett från att det är dyrt & komplicerat så har jag inte uppfattat att de känner som du gör men de har säkert alla svar du behöver. Jag är dock tacksam för ditt inlägg eftersom jag själv står i redo att åka dit och göra utredning men jag vacklar. Du har väl fått alla provsvar skriftligen, vad har ni trots allt lyckats komma fram till? Vilken behandling föreslog han? Vad händer nu..?

• Lully Hill
    Bars skrev 2011-10-23 21:36:08 följande:
    Blev så glad när jag hittade den här tråden! Vilka underbara människor ni är! 

Och att förstå att det jag känt på mig men inte vetat något om stämmer: det är min kropp som snabbare och snabbare stöter bort äggen.

Fick en underbar son efter att försökt i ett halvår. Sedan har det bara varit missfall efter det i tre år. De två första klarade sig så länge att jag fick se hjärtljuden, men nu hinner jag inte ens +'a innan mensen kommer.

Då jag är "äldre" (44 nu) så får jag INGEN hjälp i Sverige.

Efter lite sökande fick jag höra om Dr Gorgy på Fertility Academy i London. Jag betalde 150 pound för en telefonkonsultation som gick snabbt och jag förstod knappt ett ord av vad doktorn talade om. Lyckades ändå övertala min man att vi skulle åka dit och ta alla test. Kostade ca 30,000kr och vi fick inte ens tala med doktorn. Nu har vi haft ett uppföljande samtal för ytterligare 150 pound. Doktorn rabblade test resultat som inte sa oss någonting. Sa att vi måste göra några immunitets behandlingar. Men han förklarade inte varför eller vad testen visade för helhetsbild eller någonting. Vi känner oss ledsna och illa behandlade. Alla vi som önskar barn, borde vi inte kunna bli behandlade med respekt och medmänsklighet? Är det för mycket begärt att en läkare som man dessutom betalat så mycket till, skall kunna ge lite mer information om det han föreslår?

Är det någon annan som har varit hos Dr Gorgy och har ett bättre intryck och kanske till och med lyckats bli gravid? Vi vill så gärna och tiden börjar ta slut.     
    Hej,
    Tack för dina fina ord!

Jag  går hos Dr D, på Lifeclinic i Athen. Vi har fått mycket bra behandling av honom, gott om tid och möjligeht att ställa alla frågor.
    Ibörjan hade jag en telefonkonsultation med Dr G. Jag fick samma känsla som du. Därför lade jag London på hyllan, trots  att Athen är bökigare.
    Men du skall veta att Dr G är mycket välrenomerad och erfaren i sitt yrke. Flera här på FL i andra trådar går hos honom. Någon här i tråden är på väg till honom.

Har du köpt boken "Is your body babyfriendly? av Alan E Beer. I den får du förklaring till ditt problem och varför Dr G ordinerat en viss behandling och vad den skall göra.
    När ni nu haft kontakt med Dr G och fått behandling ordinerad har du kommit långt. Kämpa vidare nu! Nu behöver du bra hjälp på hemma plan. Om du bor i Stockholm kan du inboxa mig så får du lite tips på bra kontakter.

Kom igen nu tjejen! Det gäller att kämpa vidare annar blir det inga barn gjorda! Ibland får man sätta sig vid vägkanten och vila sig en stund, men sen upp igen och streta på.-) 

Vi finns här och peppar och stöttar!

Kram

Copenhagen Fertility center i Danmark gör IVF på kvinnor upp till 46 år.
    .
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Bling1975

Bars, jag har gått hos Dr Gorgy och känner inte igen mig i det du skriver. Vi hade en konsultation på plats innan vi tog proverna (samma dag) då vi gick igenom vår historia och vilka prover som skulle tas. Sedan hade vi en uppföljande konsultation där vi gick igenom behandlingen.

Men Dr G är van vid att alla hans patienter är väldigt insatta redan när de kommer till honom så ibland kör han bara på. Jag tyckte det var skönt då jag redan visste vilka prov som fanns och vilka behandlingar som kunde vara aktuella.

Det finns en jättebra FAQ på ett engelskt forum som just går igenom alla tester och alla behandlingar som Dr G har. Jag rekomenderar verkligen att du läser igenom det.

www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php

Men man får inte heller vara rädd för att fråga när man inte förstår något. Lägg inte på innan ni har förstått precis vad ni ska göra och när.

Men man kan fråga här också om man är osäker på vad något betyder.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.