-
Jodå, det finns flera amerikanska studier på det.Mettebus skrev 2012-02-25 23:17:54 följande:Vg BV sa min ordinarie gyn att det var oventeskapligt.- Då tvingade jag tillmig en tid vid bästa väninnans gyn, som testade för BV utan att kolla i mikroskop - hon menade att jag inte hade BV. När jag kom till Ondrasek kunde även jag se bakterierna i mikroskopet.... Fick hennes superkur, nu får vi väl se. INGEN förutom Ondrasek (7 år i IVF_träsket) har påtalat BVs eventuella inverkan på resultatet...
-
Grattis Curly
-
Vänd er till Strandkliniken eller Sophiahemmet. Om ni inboxar andra Stockholmare här i tråden (läs tillbaks...) så får ni säkert namn att kontakta.
-
Jag har väldigt lågt tsh och försöker hålla det där eftersom det ökar under behandlingarna, därför kommer jag även att höja levaxinet inför nästa IVF.
-
Milja: visst är det så, särskilt med östrogen. Synd att inte klinikerna informerar om det!
-
Finafina: jag skramlade ihop till kuren genom 3 olika gyn, alla skrev ut var sitt medikament ;) och jag sparade många tusenlappar!
-
Nej, jag tog prover på ett ställe och där hade jag lätt förhöjt bv. En av de andra gjorde det berömda totalpuckade lukttestet men hittade inget, skrev dock ut en av grejorna ändå och den sista pratade jag nog bara omkull haha ;)
-
Tack Har man ett tydligt mål så känns det inte särskilt krävande. Javisst tar det lite tid att boka olika ställen men sen när man är där så är det inte så klurigt, man lär sig vad man ska säga till läkare och vad de vill höra. Det är ingen hit att börja med "jag har läst på nätet...", "Utomlands gör man si & så..", det är bättre att börja med "du med din erfarenhet...", "hoppas du kan hjälpa mig..." Det är alltid en fördel att vara påläst, att veta vad man pratar om, det har gynnat mig otroligt mycket, särskilt i immunologin. Sen har jag utnyttjat alla kontakter vi har, vilka inte var så många men de kunde lotsa oss till rätt personer. Sen ska jag tillägga att jag har inte tagit någon fajt med någon, där går gränsen för min ork för tjafs orkar jag inte med, då har jag gått vidare till nästa läkare, vilket har inneburit att jag har fått förflytta mig runt i länet men skam den som ger sig! Och jag vet att vissa lyckats med uttröttningsmetoden Ett annat tips är också att veta vilka symtom man kan få för vad, smärta går tex aldrig att mäta eller ifrågasätta och det kan vara svamp. Om det kliar så behöver inte odlingar ge utslag och BV behöver ej heller klia. Slutligen så hade jag nog blivit ordentligt förbannad om jag som vuxen kvinna ifrågasatts och inte fått enkla grejor som Dalacin & Flagyl utskrivet, nån respekt får man ju ha!! Nu kom vi förbi immunologi en aning men detta är ett vitkigt första steg. Så kör hårt, bestäm över er egen kropp och ta kommandot!!
-
Hej Copyjulia! I Aten-tråden får vi alla IL, än så länge 2 av 5 gravida! Lycka till hos Dr G som jag anar att det är.
-
Nej.Ljusgläntan skrev 2012-02-28 19:51:41 följande:Kan prednisolon trigga igång bv tror ni?? Eftersom man försämrar sitt immunförsvar..