-
Tillsammans med andra symptom kan det vara tecken på underfunktion i sköldkörteln, vitaminbrist, stress & infektioner.Angla skrev 2012-02-07 12:20:53 följande:På vilket sätt inverkar hårtappning?
-
Curly: grattis till hyfsat bra värden!! Jag mår onekligen sämst av oss haha!!
Spaltar upp:
1) TNF-a-IL-10 (CD3+CD4): 30,4 (ref 13,2-30,6)
2) IFN-g IL-10 (CD3+CD4): 19 (ref 5,8-20,5)
3) 50:1: 16,9 (ref 10-40)
4) 25:1: 14,4 (ref 5-30)
5) 12:5:1 7,6 (ref 3-20)
6) IgG 12:5 50:1: 11,8
7) IgG 12:5 25:1: 8,0
8) IgG 6 25 50:1: 20,0
9) IgG 6 25 25:1: 11,8
10) % CD3: 86,4 (ref 60-85)
11) % CD19: 4,0 (ref 2-12)
12) % CD56: 7,9 (ref 2-12)
13) % CD19+/CD5+ 5,0 (ref 5-10)
Jag misstänker att Dr D kommer att vilja ha ner ditt TNF lite, räcker antagligen med Omega 3 & IL. Det viktigaste är relationen mellan TNF & IFN, IFN bör helst vara 50% av TNF. Sjunker säkert när du fått bort polyperna.
Dina Pan cells CD3 lite för höga. Beer: Infertile patients and patientcs with recurrent pregancy losses often have values in the high normal range. Elevated CD3 cell levels are associated with autoimmune diseases such as thyroiditis, SLE and rheumatoid arthritis".
IgG (immunoglobulin / antikroppar) bör helst ej vara under 15 och det är dina utom 25 50:1. Har du celiaki?
50:1, 25:1 & 12.5:1 bör helst vara under 15, ditt 50:1 är aningen förhöjt.
Konklusion: immunterapi är rätt för dig Prata även med honom om du ska undvika gluten/vete.
-
Bra Curly! Ja, då talar proverna sitt tydliga språk. Visst är det härligt att ha en klar plan!!
Wickan: Nej, vi borde såklart inte behöva åka land & rike runt. Men eftersom det är så, så är det bara att göra det. Bättre att lägga pengarna på riktig vård istället för att chansa, proppa kroppen full med hormoner och harva med en massa meningslösa IVFer! Du kan få hjälp till du är 46-47. Bevisat? Finns det nåt som är bevisat mer än att jorden är rund Det finns studier som visar motsatsen i detta sammanhang, vi har valt att tro på de studier som visar att immunterapi är en förutsättning om man misslyckats flera gånger.
Lillaskrutt: Det finns ett antal kliniker som inriktat sig på immunbehandlingar, teorin är att att aggressivt immunförsvar stöter bort alla främmande celler, så som sjukdomar, spermier & embryon. Provtagningen är omfattande men ger en oerhört klar bild över vad som är fel. Felet försökt korrigeras med sk immunterapi, tex Intralipider, kortison osv. Det gör med mycket framgångsrika resultat.
Angla: Intralipider, en svensk produkt baserad på sojabönolja som ges intravenöst för att balansera immunförsvaret.
-
En del prover kan man ta i Sverige men problemet är att de inte analyseras likadant eftersom man inte arbetar efter denna teori i Sverige. Sen ställs ni inför nästa problem; vem ska ordinera behandling? Spara istället tid, energi & pengar och vänd er utomlands! Min provtagning i Aten kostade 16000, då ingår analyser, viss medicin och regelbunden kontakt med läkaren.
-
Grrrr, otur...!! Åhh vad arg jag blir!! De prover som togs på mig var bl.a. Tnf-alfa, NK-panel, antikroppar, koagulation mm. Jag får behandlingen i Sverige. Nu har det även visat sig att flera svenska läkare har missat att jag har vätska kring äggledarna så nu ska de först tas bort om 2v. Vi är sk oförklarligt barnlösa, eft mycket rotande har jag nu funnit 7 fel.... Det är jätteskönt att få veta vad som varit fel! Jag var i kontakt med både Aten & London, London kändes onekligen mer tillgängligt och enklare men Aten 'vann' eftersom jag kände mycket större engagemang från Dr D och så priset såklart. Jag är idag övertygad om att ingen skulle behöva göra mer än 3-4 IVFer och att diagnosen oförklarligt barnlös är fullständigt åt h-e, det finns såklart alltid en anledning, om klinikerna hade orkat ta reda på allt...
-
Dr D ser till att ni förstår allt! Han kollar hela tiden att allt är solklart och är väldigt tydlig hela tiden. Kliniken ligger i ett område som heter Halandri utanför city men ganska nära flygplatsen.
Intalipider går på högkostnad men är väldigt svårt att få i dessa sammanhang i Sverige, tror att Lully har fått det med Dr Ds recept. Annars får ni det direkt av Dr D. Han känner till svårigheterna i Sverige så han gör allt han kan för att underlätta, allt sånt löser sig! Nu när vi dessutom är många som åker så fixar det sig Besöket på kliniken tar ca 2,5 tim + ett dropp på kvällen, ca 1 tim. Det går alltså att greja med endast 1 övernattning men passa gärna på att ta lite semester samtidigt om ni har möjlighet! Konsultationerna ingår, vid graviditet tillkommer €450 för konsultation har jag för mig?
Precis som Lully säger "sån jävla otur har man inte"!!! -
Intralipiderna, del 1 i immunterapin! Här ödslas ingen tid
-
Än så länge har jag bara varit i Aten 1 gång, troligen behövs inte fler gånger. Och så värst dyrt behöver det heller inte bli, i våra 16000 ingick 3 IL sen köpte vi kortison mm på apotek i Aten för nån hundralapp, det är billigt där. Blockerare kommer troligen också att komma från Aten så det blir inga större summor. Dr D tar extraprover vid behov, vi la tex till koagulation och jag känner att vi testat allt nu, som det finns åtgärder för. Känner inte heller att vi behöver utreda mer nu! Han har slutat med LIT och helt gått över till IL eftersom det är mindre riskfyllt, billigare, enklare och ger inga biverkningar. Dr D har jobbat i London och valt ut de bitar han tyckte var mest lönsamma för oss i denna krets!
-
Finns massor med namn... Maila mig din mailadress så ska jag skicka en hel lista. Den verksamma substansen är Prednisolon så de heter ofta nåt närbesläktat som Prezolon, Prednisone osv.
-
Men i våra pengar ingick inte konsultation vid graviditet, då tillkommer €450 har jag för mig så då blir ju summan densamma. Han är väl så säker då på att ni lyckas att han har bakat in det i summan