Bars skrev 2011-10-23 21:36:08 följande:
Blev så glad när jag hittade den här tråden! Vilka underbara människor ni är!
Och att förstå att det jag känt på mig men inte vetat något om stämmer: det är min kropp som snabbare och snabbare stöter bort äggen.
Fick en underbar son efter att försökt i ett halvår. Sedan har det bara varit missfall efter det i tre år. De två första klarade sig så länge att jag fick se hjärtljuden, men nu hinner jag inte ens +'a innan mensen kommer.
Då jag är "äldre" (44 nu) så får jag INGEN hjälp i Sverige.
Efter lite sökande fick jag höra om Dr Gorgy på Fertility Academy i London. Jag betalde 150 pound för en telefonkonsultation som gick snabbt och jag förstod knappt ett ord av vad doktorn talade om. Lyckades ändå övertala min man att vi skulle åka dit och ta alla test. Kostade ca 30,000kr och vi fick inte ens tala med doktorn. Nu har vi haft ett uppföljande samtal för ytterligare 150 pound. Doktorn rabblade test resultat som inte sa oss någonting. Sa att vi måste göra några immunitets behandlingar. Men han förklarade inte varför eller vad testen visade för helhetsbild eller någonting. Vi känner oss ledsna och illa behandlade. Alla vi som önskar barn, borde vi inte kunna bli behandlade med respekt och medmänsklighet? Är det för mycket begärt att en läkare som man dessutom betalat så mycket till, skall kunna ge lite mer information om det han föreslår?
Är det någon annan som har varit hos Dr Gorgy och har ett bättre intryck och kanske till och med lyckats bli gravid? Vi vill så gärna och tiden börjar ta slut.
Hej,
Tack för dina fina ord!
Jag går hos Dr D, på Lifeclinic i Athen. Vi har fått mycket bra behandling av honom, gott om tid och möjligeht att ställa alla frågor.
Ibörjan hade jag en telefonkonsultation med Dr G. Jag fick samma känsla som du. Därför lade jag London på hyllan, trots att Athen är bökigare.
Men du skall veta att Dr G är mycket välrenomerad och erfaren i sitt yrke. Flera här på FL i andra trådar går hos honom. Någon här i tråden är på väg till honom.
Har du köpt boken "Is your body babyfriendly? av Alan E Beer. I den får du förklaring till ditt problem och varför Dr G ordinerat en viss behandling och vad den skall göra.
När ni nu haft kontakt med Dr G och fått behandling ordinerad har du kommit långt. Kämpa vidare nu! Nu behöver du bra hjälp på hemma plan. Om du bor i Stockholm kan du inboxa mig så får du lite tips på bra kontakter.
Kom igen nu tjejen! Det gäller att kämpa vidare annar blir det inga barn gjorda! Ibland får man sätta sig vid vägkanten och vila sig en stund, men sen upp igen och streta på.-)
Vi finns här och peppar och stöttar!
Kram
Copenhagen Fertility center i Danmark gör IVF på kvinnor upp till 46 år.
.