Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Å, så mycket info ni har!! Får man hoppa in här? Tack Zin för tipset, jag har nog missat den här tråden
Jag har gjort endast 2 ET hittills, det första gav plus med senare ett mf. Jag har funderat på det immunologiska orsakerna efterom jag kan ha ärvt en autoimmun sjukdom. Har tagit lite prover men inte
t ex TNF alfa..känner ni ngn läkare i sthlm som kunde hjälpa till med det?
KRAM
Jag känner tyvärr inte någon läkare i Sverige kanske någon annan som läser tråden gör det? Men om jag skall få en ordentlig utredning på om immunförsvaret ligger bakom fertilitetsproblemen måste man skicka testerna till USA. Det tyngre behandlignarna som transfusioner och LIT behandling ordineras från kliniekr utomland. USA, London och Athen.
Däremot behandlar en del tjejer sig själv med lite enklare grejer och det kan gå vägen i bland. De brukar få hjälp av läkare i Sverige med kortison och/eller blodförtunannde exempelvis.
Som jag alltid brukar säga Köp boken "Is your body babyfriendly?" Finns på nätet. Då får du en bra kunskap och kan göra en bedömning om du skall kontakta en läkare och be om särskild medicin och ev medicinera lite själv elelr om du vill gå vidare och kontakta en klinik utomlands.