Sötisa skrev 2011-09-06 16:01:43 följande:
Åh tack för era snabba svar tjejer!
Jag kommer absolut se vad som kan göras men jag vet inte hur mycket min sambo klarar av i barnfråga, han kämpar tillsammans med mig men har nog inte samma inställning att man gör vad som krävs, jag däremot blir bara mer och mer triggad till att göra ALLT i min makt. jag tänker inte låta alla turer fram och tillbaka vara till ingen nytta och stå syskonlös till slut. Jag tänker inte ge upp!
Jag är "bara" 31 så jag har många år kvar, det är ekonomin som det skulle falla på.
Jag har massor med frågor så har ni tid så svara gärna.
Är det någon som fått hjälp för att sedan lyckas bli gravid?
Exakt vad för metod görs om man nu ser att det är något fel?
Det finns ju flera som tillslut efter måååånga försök blir gravida och kan behålla barnet, är det då när kroppen har en dipp eller vad man kan kalla det enligt teorin?
Hur ska man orka åka fram och tillbaka i världen och lägga ut ännu mer pengar för forskning som inte ens sverige tagit emot? Jag är så rädd att man gör allt förgäves om ni förstår. Än mer undrar jag hur jag ska få min sambo att hålla med mig i frågan, men det kan ju inte ni svara på ;)
Jag tycker ju att Athen eller London låter mest aktuellt med tanke på avståndet till USA. Hur går man tillväga, var hittar jag klinikerna? Jag som dessutom är kass på engelska, hur bra förstår man alla termer vid en ev telefontid?
Hej och tack!
Jo, du är inte ensam att brottas kring alla dessa frågor! Precis dessa kval har vi alla. Ändå drar längtan efter att hålla en liten i famnen oss framåt och på nått sätt överkommer vi ändå hinder och svårigheter.
Du vet ett litet steg i taget. Som att bestiga ett berg, ett steg i taget och inte titta uppåt eller nedåt. kämpa vidare ett steg i taget som en envis åsna.
Min klinik i Athen (Lifeclinic) hittar du på nätet. Du kan i lugn och ro maila dem till att börja med. Ja språket är lite svårt men i det stora hela funkar det ändå. Man förstår varandra på något sätt. Var inte rädd att fråga om. Detta är privatkliniker, du är kund och du betalar för dig. Du har rätt att ta plats!
Jag kan nog svara för de flesta här i tråden, "göra barn projektet" är i mångt och mycket en kvinnogrej tror jag. Vi gör vanligtvis grovjobbet, titta bara här på alla trådar på FL, mest tjejer!
Räkna med att du får dra lasset. Det är väl nått i våra gener att barnlängtan är så stark trots alla hinder. Modersinstinkten är så stark. Om du segar på så kommer din man nog att stötta dig, vara där och göra sin insats när det krävs
, men lasset, dvs kontakterna med kliniker, blodtester, mediciner, resor och planering det drar DU!
Därför är det skönt med FL vi kan få kraft och hjälp av varandra, som ett systerskap!
Vad säger ni andra tjejer?