Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Hej Hoppfull!
Åh så roligt för er!! Tänk vad underbart att det fungerade!! Stort grattis!!
Ja det blir nog så, jag skippar IVF. Jag har gjort en ÄD för något år sedan på AVA i Tamerfors som misslyckades. Därför vill jag också ha immunterapi nu eftersom jag har konstaterat förhöjda Killer Cells. Har man förhöjda sådana i blodet eller livmodern så kan de attackera embryot direkt innan det ens fastnar. De lär sig att detta är främmande föremål, 50% är ju mannens. Vid ÄD är ju 100% främmande. Man har ett "för bra" immunförsvar helt enkelt. Eftersom jag varit patient hos AVA i Tammerfors kontaktade jag dem igen. Kände mig trygg där. Jag har ett år på mig (har precis fyllt 45) nu sedan får jag väl byta till Riga om det inte fungerar.
Har du fått många frågor från mödravården och från andra om din ålder etc. Hur graviditen gått till etc. Har förstått att endel kan få rätt närgångna frågor!
Hur svarar du isåfall? Jag tänker att man kanske måste tänka lite framåt, på framtiden, redan nu. Skall man låta den lille själv få bestämma vilka som skall få veta och inte. Det handlar ju om personlig integritet och så, var drar man gränsen. Jag har funderat lite på det. Har du något råd? hur tänker du? Jag är jättetacksam om du vill dela med dig av dina tankar kring det. kanske i inboxen om du inte vill skriva här.
Tack för tipset om akupuntur, har tänkt på det. Bor du i stockholm? Isåfall tar jag gärna emot tips på duktig akupuntör.
Jag är så glad för din skull, njut av att vara gravid! Det måste vara härligt!
Kram från Lully.