• Xofina

Unga mammor i Stockholm!?

Hej! Jag är en tjej född 90 och fck en son för 4 veckor sedan Glad
    Skulle så gärna vilja träffa fler mammor i min ålder inom Stockholmsområdet!

• Svar på tråden Unga mammor i Stockholm!?
  • p0o

En till desperat här! E dock 85a men vadå jag var ju ung mamma med mitt första barn som nu e 6 år;) fick en dotter i januari och inga vänner med barn så de blir sjukt drygt om dagarna nu! Får man va me???

• RuqiyaRaliya01
    larssonanna90 skrev 2011-03-21 07:49:36 följande:
    Hej! Kan faktiskt känna samma sak ibland, att man inte är speciellt "ung" men om man jämnför så blir man det ;).

Jag hade prov jobbat på ett ställe (fast det stod anställning på pappret) så jag fick lite högre föräldrapeng.
    Tänkte försöka gå ut och jobba så fort Jason brjar på dagis (i augusti) men då gäller det ju att man har fått något jobb... Är utbildat konditor så skulle vilja jobba inom det, men det blir lite svårt med dom tderna och ett barn :P Själv då? :)

Har haft sån tur att min pojkvän varit hemma mer än halva tiden så vi har varit mycket med varandra hela familjen. Men nu när han jobbar igen är jag helt ensam på vardagarna (han måste sova i södertälje för att kunna komma till jobbe) så då leker jag mest med Jason, försöker komma i väg till ÖF (men det är lite jobbigt där pga vuxen mobbing... :O ) Nä det är inte bara du som blir sjuk uttråkad haha! Vad gör du för något på dagarna? Vad har du börjat plugga :)?

Tack detsamma, vart bor du och hur gammal är ditt barn? :)
    RuqiyaRaliya01 skrev 2011-03-20 23:43:29 följande:
    hej jag är en 85a som vill gärna få nya vänner. jag har en son på 3 månader..
    jag bor i huddinge c.

om man får vara med er??
    Hej.  Självklart får du vara med, verkar som dom tidigare "hoppat" av ;) men jag är kvar desperat efter nya vänner och kompisar ;)
    Larssonanna90: Tack ska du ha
    Hej på er alla andra.
  • Empiiis

En till!
    Är född 90 och fick en dotter 27/2. Känner mig inte som en ung mamma heller Tungan ute Känner mig bara som mamma haha
    Men var ändå yngs i min "unga föräldrar" grupp med mina 20 år Tungan ute

• RuqiyaRaliya01
    Empiiis skrev 2011-03-21 09:48:27 följande:
    En till!
    Är född 90 och fick en dotter 27/2. Känner mig inte som en ung mamma heller Tungan ute Känner mig bara som mamma haha
    Men var ändå yngs i min "unga föräldrar" grupp med mina 20 år Tungan ute
    Hej  Stort Grattis
  • Terese f
    Xofina skrev 2011-03-21 09:36:09 följande:

Självklart! Alla är välkomna hit! =)

Terese f skrev 2011-03-21 07:55:30 följande:
    Kan vi inte dra ihop en träff nästa vecka, förslagsvis inne i stan, vet att de finns ett barnvagnscafé på söder, någon som vet mer om de?

Jag är på! Men vet tyvärr inget om barnvagnscafé Obestämd Kanske någon annan gör?

någon spec. dag? Jag kan alla :)
  • Mariaaa

Hej! Är 93a och har en dotter på 3 månader. Skulle gärna träffa andra "unga" mammor i sthlm :)

• larssonanna90

Lätt att jag är på att ses :)
    Såg ett forum här på FL för ett tag sedan om barnvagnscafé i stockholm, kan kolla upp det lite senare :)

Läs gärna min blogg: ingenharlust.blogg.se
  • larssonanna90
    http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article26822.aos

Där fanns det lite tips på barnvagnsvänliga cafeer, dock är nog dom flesta baserade på att man kan vara utomhus.

http://www.vurma.se/
    Ett av deras cafeér som ligger i hornstull verkade ha plats för barnvagnarSåg också ut som att dom har ett varierat utbud på fika och lunch :)

Jag skulle bli jätte glad om vi kanske kan ses på tisdagen eller torsdagen? :)
    Nån som inte är telefon skygg som jag som kanske kan ringa och fråga om dom har plats för barnvagnar nånstans :).
    Läs gärna min blogg: ingenharlust.blogg.se
Svar på tråden Unga mammor i Stockholm!?