Fluffskalle skrev 2011-03-14 11:06:02 följande:
När det gäller styvbarnen ska man tydligen inte få sä'ga ifrån alls om man blir kallad "hora" och "fitta" t ex. Vad hade ni som ser ner på TS för att hon sagt ifrån gjort om ert eget barn ropat "fitta" efter er? Kommit med glass, eller?
Alla barn i hushållet ska väl ha samma regler. Tror knappast att TS kommer att acceptera att bli kallad fitta av sina egna barn heller.
"Alla barn i hushållet ska väl ha samma regler" håller inte alltid i en styvkonstellation men visst är det en vacker tanke.
Hade jag behandlat sambons särkulle som jag behandlar min treåring hade särkullen börjat lipa, att inte mjäkas med och stå i centrum där alla andra anpassar sig efter honom hade förstört honom och han hade ringt mamsen och tyckt synd om sig själv
Du hör ju vilket ramaskri det blir när någon inte behandlar särkullar med silkeshandskar.
Nej, TS hade troligen inte accepterat att bli kallad för det särkullen kallade henne av sina egna barn heller men självklart har man mer tolerans med sitt/sina egna barn, man har en helt annan plattform och kärlek att ha som grund och chanserna är goda att har man bara gjort rätt från början så kommer man inte i läget från första början.
Tror inte TS särkulle hade kallat sin egen pappa för fitta och kukjävel eller liknade men vad vet jag, han verkar ju inte ha så stor kolll på ungen.