• Cilas25

inte ok!

Min sambos 13 åring har sådana attitydsproblem.. Säger åt henne att lägge ner attityden i mitt hem och hon svarar med : håll käften din jävla bitch! och jävla hora! Jag tar då hennes dator (hennes käraste ägodel), och hon blir oxtokig och jag får höra de ena efter det andra b.la att jag är en äcklig fitta m.m jag svarar med att hon får tillbaka datorn när hon har bett om ursäkt för sitt beteende..

Har två små barn som måste höra detta.. och det är inte ok!

Vad tycker ni? har ni varit med om något liknande?
    (Jag har fortfarande datorn och viker mig inte en tum)

Krrraaaam C

• Svar på tråden inte ok!
  • Marnet

Förklara för mig hur dom ska få en bra relation då puss!?? Du verkar ju veta! Dom har pratat o bup va ju oxå inkopplat o har du läst va dom hade sagt!???? De verkar ju inte så, fast du kanske står över dom? O hur ska man klara sig i livet sen om man inte ens kan visa respekt för den man bor hos!?

• puss

hur ska man klara sig i livet om man inte blir väl omhändertagen av de som har ansvar för en? fast du verkar bara se till barnets ansvar.

up yours
  • puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:08:44 följande:
    Förklara för mig hur dom ska få en bra relation då puss!?? Du verkar ju veta! Dom har pratat o bup va ju oxå inkopplat o har du läst va dom hade sagt!???? De verkar ju inte så, fast du kanske står över dom? O hur ska man klara sig i livet sen om man inte ens kan visa respekt för den man bor hos!?
    och fan va illa, "för den man bor hos"? de bor väl BÅDA TVÅ där.
    up yours
  • Marnet

Ja fast du svarade inte på frågan? Jag kanske formulerade mig lite dumt de sista där o ber om ursäkt men va snäll o svara på resten istället?

• noa

Vad säger din sambo om hur hans dotter har den här tonen mot dig? Gör han nåt för att stå upp för dig och att visa dottern att det inte är ett okej beteende?

• puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:13:18 följande:
    Ja fast du svarade inte på frågan? Jag kanske formulerade mig lite dumt de sista där o ber om ursäkt men va snäll o svara på resten istället?
    utan att känna till vidare detaljer kan en bra plan tex se ut så här:

1 tala med ungen om hur hon (ungen alltså) känner när de bråkar.
    2 ts kan berätta att det inte känns bra för henne heller
    3 fråga hur ungen tycker att de ska bete sig för att sluta bråka
    4 göra roliga saker tillsammans för att skapa sammanhållning, förståelse och skapa fina minnen.
    up yours
  • puss

ELLER så kan man ta saker från varann och fortsätta skapa mer hat och osämja.
    om man tror att man vinner på det.

up yours
  • agtiwi

Har endast läst ts. Har haft mycket problem med min son och bup har varit inkopplade ganska länge.

Det bup ger som råd här i allafall är att endast ge energi åt det positiva. Uppmärksamma endast det positiva och belöna det. Det negativa skulle över huvudtaget inte ägna ett ögonkast.

Detta har fungerat, tro det eller ej! Sonen har blivit mycket gladare och tycker nu att det är trevligare att vara trevlig, för då får man uppmärksamhet.

Kanske kan vara värt ett försök, trots att det blir intensivt och jobbigt ett tag?

• puss
    Marnet skrev 2011-03-13 18:19:45 följande:
    Ja men puss kan du svara på de jag undrade då?
    var det inte detta?
    puss skrev 2011-03-13 18:19:02 följande:
    utan att känna till vidare detaljer kan en bra plan tex se ut så här:

1 tala med ungen om hur hon (ungen alltså) känner när de bråkar.
    2 ts kan berätta att det inte känns bra för henne heller
    3 fråga hur ungen tycker att de ska bete sig för att sluta bråka
    4 göra roliga saker tillsammans för att skapa sammanhållning, förståelse och skapa fina minnen.
    elelr var det nåt mer?
    up yours
Svar på tråden inte ok!