• Paltkoma

ÄD gravida latte mammor i stockholm

hallå hallå jag hinner inte heller ses imorgon. två senaste veckorna har det varit fullt upp m dop, bröllop mm, nu en massa efter-fix. det har varit lite för snurrigt senaste tiden. ser fram emot nästa träff! hoppas ni får trevligt (såklart!)

o trollmor - lycka till m resefixandet, hoppas alla vaccinationer snart är på plats.

• Paltkoma

jo bröllopet gick ju fantastiskt bra. oroade mig massor innan hur det skulle förlöpa....hursom, bara ngra få dagar innan frågade jag en kompis om hon ville följa med och barnvakta (hon har själv barn och jag räknade inte med att hon skulle kunna). HURRA, hon följde med och skötte sonen hela kvällen o en bit in på natten. så vi kunde njuta av middag och fest precis som alla andra. jag gick till rummet o ammade två ggr, det var det hela. jag var så tacksam att jag hade kunnat gråta, det är nog det bland det finaste någon vän gjort för mig, det betydde så mycket. jag hade fixat pump och pumpade också ut lite mjölk men vi hade inte hunnit träna så mycket m flaska så det kändes enklare att amma.

tack! vi åker strax innan jul, ska bli härligt m lite miljöombyte (o barmark).

på promenad idag kollade jag in barncafét på erstag, jättebra ställe att träffas på, barnanpassat och lugnt. där kan vi ta träff någon gång!

hoppas det blir lite lugnare för dig memaja o lite mer sömn!

silkes - lycka till med flytten!

kan också berätta att vi spelar "urljuds-cd.n" för sonen då och då och jodå han somnar....svårt att veta vilken inverkan den har men jag tror att den får honom att somna in lättare. musiken finns i vardagsrummet så det är på em jag sätter på skivan, inte till natten.

• Paltkoma

grattis till tvillingarna pussesnuttan och härligt att ni har fått komma hem nu!

ja testa skivan silkes, förstod på hörselkvinnan som har gjort den att det är bättre ju mindre barnet är...då kommer de bättre ihåg livmoderljuden. som sagt svårt att veta vad som är vad men jag tror absolut att den tippar sonen över sömntröskeln. bra m flyttbestyren!

• Paltkoma

hej tea o alla andra,
    snart lämnar vi decembermörkret, åter i skiftet jan/feb. ser fram emot att ses då.
    hoppas alla, stora och små, får en skön och bra jul!

• Paltkoma

gott nytt år alla!
    vi har det jättebra o njuter av sköna dagar m sol o lagom värme. förflytta sig med bebis går hur bra som helst. allt är ju samma lika med amning blöjbyte sömn o promenader oavsett var man är.
    hoppas ni har det bra. vilket spännande år vi har framför oss med våra växande underverk!

• Paltkoma

ja va spännande vill också läsa om embryoadoption. o i nästa nummer av föräldrar o barn finns artikel om 3barnsmamman som blev aggdonator....

• Paltkoma

jag kan inte 23.e, vi har inte hunnit hem tills dess. men ses gärna vid nästa tillfälle!

• Paltkoma

puh, vacc-sprutorna låter superjobbiga tea o memaja;( om 2,5 v är det vår tur...inget jag ser fram emot, det skär ju i hjärtat när ens lill* har ont...
    sitter o läser en föräldratidning o där finns annons med ngn slags plåster som bedövar inför nålstick mm. jag har aldrig hört talas om det. har ni? är det ngn som använder det el är det bara ännu fler kemikalier för den lilla kroppen?
    får de mer känningar av 5mån-vaccinet än det vid 3 mån?

ivf-dagar- hoppas du inte behöver vänta allt för länge o att mini snart är här! håller med memaja, omlott är det enda vi använde första månaderna (o fortfarande favorit), alldeles för krångligt med överhuvudet-bodiesar.  innan dess är det ju "bara" själva leveransen att fixa;) lycka till!

• Paltkoma

ja det är väl rimligen effekten av vaccinet som gör ont efteråt mer än själva sticket som ju är över snabbt.
    vi får se hur det går, verkar ju vara väldigt olika.

pussesnuttan - bra att du hade ork att ta okunskapen. själv tycker jag att alla BM o läkare som vi har mött har varit otroligt coola och haft en avslappnad inställning till äggdonation och bara nämnt det i förbifarten tillsammans med andra medicinska fakta. men det är ju väldigt individuellt vem man möter.

• Paltkoma

Lie71- vi var (och är) jättenöjda med SÖS, kan bara rekommendera och om det skulle bli ett barn till vill jag dit igen! alla BM var helt fantastiska och jag blev rörd över all omsorg, vänlighet och proffsighet som vi mötte. vi var där 36h och hann med sju pass BM och USK....på BB var det ju en helt annan stämning men även där var alla BM superbra. USK:orna på BB däremot var loja och sega men det är ju BM som är viktigt. vi upplevde att under förlossningen var det väldigt noga med medicinska bedömningar osv, vi träffade också flera läkare som också var bra. jag tyckte slutfasen av förl var superjobbig o det blev ju också en sväng på operation. det ledde till att läkaren sökte upp mig på BB och pratade igenom allt en gång, sen fick jag ÅB 2 mån senare hos henne PLUS att BM (som var med vid födseln) ringde upp mig 2 v efter förlossning för att också prata igenom  o höra hur jag mådde. jag var positivt överraskad över att de la så mkt tid på post-förlossningen. de ville verkligen att jag skulle gå därifrån med en positiv upplevelse. vg ÄD tycker jag de var hur coola som helst (som jag precis skrivit tidigare i tråden). det nämndes bara som medicinskt fakta tillsammans med ålder, förstagångsföderska osv.  ingen som höjde på ögonbrynen.
    Jättekul med tvillingar! lycka till med ditt val. att kliniken ligger nära hemmet är också viktig faktor tycker jag.

• Paltkoma

Ivf-dagar - stort stort GRATTIS till mini!! jättekul, äntligen!

• Paltkoma

välkommen hem majagräddnos! vill gärna höra mer om resan. jag kommer 13/2, kul. skicka adress o vägbeskrivning, tack;)

• Paltkoma

hej alla, missar ju alla trevliga träffar nu...är inte i stan på 1,5 mån. men jag återkommer till våren;)

• Paltkoma

memaja - underbar tillvaro ni har! jag drömde om er häromnatten och då hade du TRILLINGAR (!), bara en liten lyckans ost var med dig på resan och jag sjöng Nanne Grönvalls "Jag är så avundsjuk" för personen som tog hand om de andra två här hemma. analysera det du;)

någon ny träff på gång?

• Paltkoma

the75 - trist att det inte funkade, men bara försök igen!! härligt att ha en guldklimp som balanserar besvikelser.

ja ses gärna igen. vinterviken. djurgården. erstagatanstället (det är jättebra!)

• Paltkoma

sorry uttryckte mig lite slarvigt, Glada barn-fiket på Erstagatan på Söder. Totalt barnanpassat och jättetrevligt. är det jättefint väder är det kanske härligare att vara utomhus men annars är det ett bra och enkelt ställe att ses på.

• Paltkoma

hejhej
    jag röstar på rosendals trädgårdar om det funkar för er andra. vi har en grej kl 11 men vi ansluter så snart vi kan.

• Paltkoma

trevlig sommar alla! vi ser också fram emot nya träffar i augusti när vi (och ni) är tillbaka i stan. börjar också jobba 1 sep, bäst ta vara på tiden nu!
    kram från oss

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm