• Paltkoma

ÄD gravida latte mammor i stockholm

tack för gratulationer!

tea - ja jätteroligt med träff i oktober o fler bebbar i tråden. någonstans centralt o lättillgängligt är väl bra. 

sommarbebis - oj vad tiden går fort, redan 3mån-vaccination. vi har idag haft hembesök av bvc-sköterskan som nämnde de olika vaccinationstillfällena. 

• Paltkoma

tack trollmor! ja det är osannolikt egentligen;)
    kul, jag har varit på balettakademiens fik om det är det som ligger på birger jarlsg.. bra m utrymme. iaf när jag var där sen lunch i vintras.
    den 25.e kl 13 ska vi på bvc o 2 mån-kontroll men jag satsar på att kunna vara med en timme och sen ta mig vidare mot bvc. svårt att få ihop det så att alla kan. 

• Paltkoma

tabasco - grattis till prinsen!!
    imponerad att du redan använt bärsele! vi har en babybjörn i garderoben men min man hävdar bestämt att vår son är alldeles för liten så där hänger den oanvänd...har också köpt bärsjal, flera kompisar intygar hur fantastiskt det har varit o jag är övertygad MEN tycker det är så krångligt att få i den lille där.....har ännu bara lyckats med hjälp av kompis/mannen o det är ju ngt man behöver fixa på egen hand. någon som något tips? lille killen är inte jätteförtjust i att ligga vaken på egen hand så sele/sjal känns ju nödvändigt att få till.

Paltkoma: 2011-08-26 son 

• Paltkoma

sommarbebis kul m aktiviteter, jag tycker det ska bli roligt att kunna delta i sånt när lille mjölkmannen blir lite större.

silkes - jättebra beskrivning, jag fattar precis hur du menar, har samma knytning. funderade dock på om jag ska knyta lösare så att jag lättare får in honom men det låter ju tvärtom. ska testa som du beskriver vid själva istoppningen. det är ju det där lilla ostadiga huvudet som gärna faller hit o dit. ibland skulle en xtra hand behövas...
    min lille vill också vara nära nästan jämt. på natten ålar han sig flera dm i sängen o jag vaknar av att han ligger tätt tätt intill mig som en liten boll.  mysigt;)

• Paltkoma

tea - min bärsjal är också tjock å lång, tycker också den blir väldigt varm o klumpig. jag testade en sjal på BB som var i mkt tunnare tyg. smidigare o skönare. den heter Aldoria www.aldoriababy.com vet inte om den finns i butik.
    testade igen nu att stoppa i bebben i sjalen, det funkade men det känns som om han blir ihoptryckt som ett nystan...väldigt osäker på om han sitter bra eller blir klämd. fast då borde han väl skrika missnöjt..
    jo vår bärsele har de där öglorna o anger minsta vikt 3,5 kg så jag tror han är tillräckligt stor för den. ska testa! 

• Paltkoma

nidra - missade ju att den stora nyheten, grattis till tvillingarna!!! härligt att allt gått bra o att ni är hemma.

• Paltkoma

fick tips av kompis om en jättebra sida om bärsjalar, där finns instruktionsfilmer för hur man knyter o stoppar i barnet. det ser SÅÅÅÅ enkelt ut att jag vill gråta....det är svårt tycker jag...nå, får öva.

www.sjalbarn.se/

• Paltkoma

VSG - grattis!!! jätteroligt att du är tillbaka.

snabbinlägg här, ingen tid över....
    såg ni barn till varje pris-programmet häromdagen? bra tycker jag. vill tipsa om föreningen barnlängtan (johanna som var med i kökssamtalet är därifrån) och att man kan bli medlem. de gör viktigt lobbyarbete och ökar kunskapen om ofrivillig barnlöshet. hoppas de tar upp ÄD senare i serien.
    www.barnlangtan.com/

• Paltkoma

silkes - håller tummarna att babynestvarianten funkar. vi bygger också bon runt sonen när han ska sova o det verkar funka, iaf ibland. det är lite frustrerande att han sover så gott i min famn och så fort jag lägger ner honom vaknar han och är tvärpigg. tillbaka på ruta 1.

är det ngn av er som har hunnit vara ute och flyga med barn? jag ska till mina föräldrar om 2 v, det är 1 h flyg inrikes och jag funderar hur jag ska få med mig alla sakerna...vagn och babyskydd till bilen t ex. bära på barn och bära på väska...puh, känns lite svettigt. berätta gärna om det är någon som har erfarenheter och tips. 

• Paltkoma

VSG: oj vad jobbigt med blödning, håller tummarna för att det är falskt alarm och att allt är bra. förstår att det måste kännas nervöst.

sommarbebis - tack för flyginfo, uppmuntrande att det funkade så smidigt att resa med er lilla. min kille kommer att vara 7 v när jag reser. har tänkt köpa en väska till vagnen, verkar bra och bärselen får jag försöka gå in tills dess. bra att både vagnväskan och bilbarnstolen går att checka in.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm