memaja - oj vilken skillnad i magstorlek jfr med ett barn. förstår att det börjar kännas. kommer du att behöva ta ut havandeskapspenning innan förlossning? beror ju på vad man jobbar med men kanske svårt med stor mage när det börjar närma sig....själv tycker jag att det är perfekt med barn i augusti, jag ska ta ut många veckors semester o ser fram emot en ledig sommar innan underverket anländer;)
oj va frekventa BM-besök som nu väntar, planerar du att vara kvar i stan fram till BF? jag vet ju att det blir BM-besök varannan vecka lite längre fram o fr v 37 varje vecka. men jag vill vara på landet (långt fr sthlm).....måste kolla om det går att göra dessa besök på sommarorten istället.
Tabasco - tack för jeanstips. igår tog jag en sväng på stan o hittade faktiskt flera bra gravidjeans, på polarn o pyret (inte köpt men kan absolut tänka mig lite längre fram) o ett par treggings från boob. från boob fanns också ett par jeans som satt riktigt bra. det är ju så bra med sommartider som väntar, då kan man ju hursom kasta jeansen/byxorna o satsa på kjol, klänning istället.
tea - kul att notch-undersökning gick bra! men vilka tider!? jag går på ultragyn o det blir fm-tid;)
o ja memaja - bra m påminnelse om behovet av järnrik mat. jag har också tappat lusten att äta kött även om mitt illamående har gått över. det finns ju mkt annat som också innehåller järn så man behöver ju inte äta seg biff. t ex räkor, broccoli, spenat, linser, bönor, aprikoser. tillaga mat i gjutjärn är ju också bra för järnupptaget.
http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=983