ÄD gravida latte mammor i stockholm
hejhej
har varit hos mina föräldrar 2 v utan dator men satsar på att komma imorgon tisdag. ska på annat möte 10-11 men hoppas det funkar med transporter mm så att jag kan ansluta. ska bli kul!
hejhej
har varit hos mina föräldrar 2 v utan dator men satsar på att komma imorgon tisdag. ska på annat möte 10-11 men hoppas det funkar med transporter mm så att jag kan ansluta. ska bli kul!
hej alla o tack för jättetrevlig träff, verkligen roligt att träffa alla å se alla fina barn. jag ser också fram emot fler träffar och mer prat. håller absolut med dig leiben att det finns mycket att prata om, kanske måste det vara ett mindre stimmigt tillfälle för att gå in på lite djupare äd-frågor. men som sagt, det blir fler gånger.
bra idé trollmor! funderade också på hemmaträff men i lägenhet blir det svårt med vagnarna, perfekt med altan. tycker annars att det var ett jättebra ställe igår o personalen var supertrevlig trots bebisinvasionen;)
det är svårt att komma på ställen där det finns utrymme, även om det bara är egna vagnen som ska in. många hotell har dock gott om plats och brukar vara lugna.
låter jättekul med träff imorgon, osäker på om jag kan dock. kollar o återkommer.
jag kan den 14 nov, kul. hoppas träffen idag var lyckad.
jag har fått ont i handlederna och börjar bli orolig att det ska bli värre....hade inflammation i handlederna för några år sedan och kunde då inte ens lyfta en tallrik från diskbänken till matbordet. hur skulle det gå med en bebis!! någon som har erfarenhet? tror inte det är karpaltunnelsyndromet...eller?
välkommen trumanna o grattis till dottern, roligt!
memaja - ja nu kommer jag ihåg att du berättat tidigare om att du hade karpaltunnelsyndrom. har läst på lite o nej, det stämmer ju inte på min värk. det är nog helt enkelt belastningsproblem. jag sitter ju långa stunder med sonen vid amning o även efteråt då han somnat...får vara lite mer noggrann med hur jag sitter och bär.
silkes - ska kolla upp det där med amningskudde o handledsstöd. använder kuddar - ibland - men känner också att problemet är all tid som jag bär omkring med sonen...det är tungt. dags att sätta igång sjal och sele nu kanske.
bra tips leiben - tack!
häromdagen frågade mannen (som sover i arbetsrummet) när sonen ska börja sova i sin egen säng. precis samtidigt läste jag en intervju med regissören ruben östlund som berättade att han var så fäst vid sin mamma under uppväxten att han sov i hennes säng tills han var 14 år. haha...;) gulligt, fast lite väl "bra"....
jag är hemma ensam för första gången sedan bebisen kom (mannen är ute o rullar vagn) och det är så SKÖNT. bråttom bråttom att utnyttja min frihetstimme.
memaja - härligt att du fick till middag på stan, skön känsla att vara ute på egen hand! precis som du säger, sånt som man tagit för givet är värsta lyxen nu.
ska bli jättetrevligt att ses igen d 14.e, håller med sommarbebis kul att så många kan då!
silkes - låter ju väldigt användbart med amningskudde. kanske ska kolla det...bostaden håller på att svämma över av alla prylar. jo jag känner igen det där med oroligt barn vid bröstet, ibland slåss sonen mer eller mindre när han ligger där, då lyfter jag bort honom o nästan alltid är det kiss el bajs på gång. el ngt annat som stör, rapning på gång el dyl.
o ja, vilken bra idé med sjalknytning på måndag, jag tar med den! det funkar bättre men tycker fortfarande inte att jag får in snitsen o jag använder den inte alls ofta tyvärr. träffade en tjej på stan som hade sin sovande dotter i sjalen o hon berättade att hon t o m går o tränar så!
ja tack för jättetrevlig dag idag, jag kan inte heller 28.e. 3 mån vaccination just den dagen! men ses också gärna 5.e dec.