• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Vinci10 skrev 2012-01-30 18:26:58 följande:
    Hej tjejer Här är det lugna tråden för tillfället ser jag. Hoppas allt är bra med er alla och ayt det nya ret har börjat bra. Till dig Smilla vill jag säga att jag hoppas den nya mannen i ditt liv är någonting x-tra och att det utvecklas till nått fint Hur går det för er alla andra? Själv sitter jag och väntar på en ultraljudstid om ca. 3 veckor ovh hoppas allt ser bra ut. Förresten så heter jag Vinci10 nu och tidigare An..ree. Kram på er alla
    Dig har jag tänkt massa på, men tokglömt att maila!! Dagarna rullar på nåt enormt. Hur är det med dig och grabben??

Tyvärr ville inte killen ha barn, vilket är lite tvång från min sida, så vi har gett upp förhållandedelen och satsar på en vänskap. Med förmåner Han vill dessutom följa med mig till Danmark, så vår relation är väl lite annorlunda än bara vänner. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden.

Får se när nästa insem blir, kanske nästa månad beroende på ekonomi, annars längre fram på våren
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla

Ja jag tog ju nytt TSH. Det hade gått ner lite och chefsläkaren på gyn på sjukhuset sa att jag kunde komma till dem om det var fortsatta problem. Det var tack vare att läkaren på vc ringde dem och frågade. Jäkligt schysst måste jag säga

Hoppas du mår bättre snart!

• Fröken Smilla

Jag skippar BIM-listan eftersom jag inte riktigt vet om/när jag åker. Det blir bara konstigt om jag sätter ett datum och så blir det inte av.

Furstinna skrev 2012-02-03 11:49:28 följande:
    Hur kom ni singelkvinnor fram till ert beslut om att skaffa barn själva? Jag är mamma till en fyraårig flicka och längtar så efter att få ge henne ett syskon. Jag har funderat länge på att fixa detta på egen hand men hur går man vill väga och hur har ni som bestämt rr blivit bemötta?
    Det har länge varit ett alternativ för mig. Och när jag nu hittat ett bra och tryggt jobb, och inte träffade "rätt" kille så bestämde jag mig.
    Har endast blivit positivt bemött. De som tycker annat håller antagligen tyst för jag har inte hört ett ljud

Först och främst gäller det nog att bestämma sig för vilken klinik man vill till, och sen arbeta utifrån det. Ta en klinik som känns rätt för dig! Avgörande är ju om du vill ha öppen donator, då kan man inte välja läkarklinikerna. Men i övrigt är själva inseminationen likvärdig på de olika klinikerna.
  • Fröken Smilla
    Mika1980 skrev 2012-02-04 10:09:09 följande:
    Hur åker man till Gyn Grönlund? Jag bor i Sthlm. Är det någon som gjort ivf där? De är ju ganska billiga jämfört med andra, men kan inte hitta någon information om man måste betala hela beloppet om man avbryter innan eller efter äggutplock.
    Man tar färjan över från Helsingborg, sen är det gångavstånd till kliniken.

Vet ej om avbrott, men maila dem och hör efter.
  • Fröken Smilla

Hmm den där är lite klurig Jenniekk!
    Den kl 10 kan egentligen varit positiv, det är ju rätt vanligt att morgontest blir negativa i vilket fall som helst. Det som är konstigt är det negativa kvällstestet. Det kan ju ha varit som du skriver, alldeles för utspätt.

Jag hade nog satsat på att åka imorgon, så tidigt som möjligt.

• Fröken Smilla

De gör IVF i samarbete med CFC i Köpenhamn, kliniken i Helsingör är för liten och "oteknisk" för IVF.

• Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-06 18:21:27 följande:
    Läs i andra tråden- Svårt att få barn- Vi som hoppas insemineras 2012
    åh jag har totalt missat denna tråd
  • Fröken Smilla
    Kasperina skrev 2012-02-15 11:58:31 följande:
    Kikar in som hastigast för att meddela att det bidde ett plus på stickan igen  
    Jag har tydligen blivit superfertil på gamla dar
    Bara resten kvar... (MA v11 i höstas)
    Åh vad glad jag blir för din skull!! Håller alla tummar för att det går väl denna gången!

Det enda jag har idag är näsblod.... Har precis opererat näsan (nej inte skönhetsoperation hehe) och är fortfarande tokbedövad och så dyker det upp näsblod lite då och då. Väldigt obekvämt just nu... Är dessutom jättehungrig men kan inte tugga ordentligt pga bedövningen...

Sen planeras flytt för fullt. Vet inte riktigt när jag sticker på insemination igen, känns som det är så mycket annat som pågår just nu.
  • Fröken Smilla
    Månblomma skrev 2012-02-24 19:23:35 följande:
    Mensen kom i går kvällGråter.

Lycka till ni andra!
    Åh vad trist, jag beklagar verkligen KRAM!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!