• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Alltså, Peter Ottenståhl har jag hört så himla mycket gott om! Vet att han är i Landskrona också, om det inte tar sig denna gången ska jag definitivt kontakta Capio.

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla

Jag rekommenderar testlagrets äl-stickor, har alltid visat korrekt för mig och är MASSA billigare än CB. Köpte senast 28 st billigare än 7 CB. Men jag köper CB för att bekräfta stickan. Kommer vardagen efter man beställt om man beställer i normal tid. www.testlagret.se

Hbg33: välkommen! Är det så att du är bosatt i Helsingborg? Det är jag nämligen

Månblomma: ge inte upp, det finns fortfarande chans!! Kram på dig!

• Fröken Smilla

Idag ringde min läkare med provsvaren, och det visar sig att jag ligger i överkant när det gäller sköldkörteln. När man försöker göra barn ska man ha under 2,0 och jag har 4,4. Nu är 4,4 fortfarande inom det normala så jag får inte medicin direkt utan ska ta ett nytt prov i januari.

Då blir det att jag hoppar nästa ÄL också. Vill inte testa om det inte är tipptopp liksom... Ska ringa gyn på tisdag och försöka få en telefontid. Han kanske tycker nåt annat.

• Fröken Smilla

God Fortsättning tjejer!!

Måste bara berätta om det som hände inatt. Ibland gör man bort sig deluxe-varianten...

Var vaken runt midnatt för att jag somnat framför tv:n vid 21:30. Kunde då inte somna om och sökte lite uppmärksamhet... Tänkte sms:a till killen som erbjuder sig vara donator. Skickar iväg ett där det står "vaken?" och får ett tråkigt kort ja tillbaka. Sms:ar vidare lite men sen inser jag att han inte är på humör så jag slutar. Klockan 4:30 får jag ett sms från ett okänt nummer "vem är du?" och jag kontrar med "har en bättre fråga, vem är du?". "Jag är (killnamns) kompis. Är du (mitt namn)?". Googlar snubben lite och inser att jag har skickat det första sms:et till en killkompis som jag inte träffat på läääänge men heter samma som donator-killen!!

Det skämtas bort ganska snabbt, sen följer en sms-konversation med kompisen som höll på till kl 5. Rolig kille det där Fick dock rätt oanständiga förslag, men mest på skämt!

Så jag är lite trött nu, men har haft roligt inatt iaf hihi!

• Fröken Smilla
    Hbg33 skrev 2011-12-26 18:48:40 följande:
    Miss Smilla: Ja, visst bor jag i vackra Helsingborg.

En fråga bara, det här med mens efter ägglossning-hur många dagr efter ska den komma. När jag läser på nätet står det 10-16 dagar. Är det så för alla, har ju själv oregelbunden cykel. Jag är nu på dag 7 efter min insemination och känner mig PMS:ig. Brösten är ömma som bara den. Kan det vara mensen som är på gång redan dag 7-8? För inte kan man väl vara gravid och ha SÅ tidiga graviditetssymptom heller.. Nån som har nåt klokt att säga om detta kanske

God fortsättning alla <3
    Så många helsingborgare vi är här Trevligt!

Tiden mellan ägglossning och mens heter lutealfasen och ska vara i princip konstant, dvs den ska vara lika lång varje månad. Däremot kan tiden mellan mens och ägglossning skilja åt varje månad. Den genomsnittliga lutealfasen är 14 dagar lång men 11-16 dagar är normalt. Har man kortare lutealfas än 11 dagar ska man kontakta gyn, då det finns risk att kroppen inte hinner ställa in sig på graviditet om man har så kort.
    Likaså om den är oregelbunden bör man kontakta gyn. Det ska maximalt skilja någon dag mellan månaderna. Det behöver inte betyda något, men lutealfasen ska generellt inte vara oregelbunden.

Du kan säkerligen vara gravid
  • Fröken Smilla

Jag har gjort 3 misslyckade inseminationer. Sista gjorde jag 3 november och bestämde mig för paus därefter. Passade på att kolla mig hos gyn och ta blodprov på vc, och det har nyligen visat sig att jag har en lågproducerande sköldkörtel vilket kan vara anledningen till att det inte fungerat hittills. Jag ska ta ett nytt blodprov om ett par veckor för att se om det bara var tillfälligt, men jag tror inte det. Då blir det mediciner, och först när mina värden är bra ur fertilitetsperspektiv så kommer jag återuppta inseminationerna, kan vara allt från om nån månad till flera månader from nu. Tänkte hoppa över månaderna som kan ge decemberbarn... Maj verkar vara den bästa månaden, men det känns så otroligt långt borta!

• Fröken Smilla
    Hbg33 skrev 2011-12-26 21:06:30 följande:
    Jaha, va trist att höra. Samtidigt har jag vänner som behövt 6-7 insem för att lyckas. Det sägs ju att det är ca 20-25 % chans till en grav via insem. Så det är ju inte så mkt eg. Bra att du kollade upp dig så du kan få rätt på sköldkörteln iaf. Har oxå tagit prover (b.la sköldkörteln) för att se om allt är normalt men har ännu inte fått svar.
    Jag tänkte köra ett par heminsem och sen kontaktar jag Danmark..
    Vart gick du, Stork? De flesta verkar gå dit men personligen tror jag att fert.klinikerna är bättre där läkare gör det (dvs går ändå upp i livmodern). Själv har jag hittat en i Helsingör som ju är nära men jag har ingen aning om den är bra, billigt va det iaf, 2700 för en insem. och har man egen säd med som jag ska ha, så är det 2.200:-
    Önskar dig stort lycka till framöver iaf, vi får följas åt här!
    Ja, jag vet ju att det kan ta lång tid, men redan när man har värde över 2,5 (har själv 4,4) försämras fertiliteten samt att missfallsrisken ökar markant. När man inte försöker få barn är 4,4 okej, men i överkant för vad som är normalt. Därför hade läkaren redan nu bokat nytt blodprov. Dock är hon inte så bekant med fertilitetssidan (går hos primärvården) så jag ska själv försöka få fram info från gyn. Dock är min läkare öppen och hon lyssnade verkligen på vad jag hade att säga för hon menade själv att jag har mer koll på det än vad hon har. Så det ska nog inte vara så svårt att få medicinen. Kan ju vara skönt att slippa vissa andra symtom som detta ger, tex trötthet och viktuppgång.

Jag går till Gyn Grönlund i Helsingör, förmodligen den du hittat. Känner att jag hittat "rätt"
  • Fröken Smilla

Vivann: menar du att dina simmare kom längre upp?? Varför gör de inte det på alla kliniker? Nu måste jag googla

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!