Miss Decibel: Det blev lite att tänka på när jag idag fick ägglossning, ca 5 dagar tidigare än vanligt (har hoppat över att äta rosenrot och bidrottninggelé - kan vara det??). Det är dock inte jättefel med tanke på cykler och sånt, kommer då bli 27 dagars cykel. MEN det betyder att nästa ÄL kan ske mellan jul o nyår och jag hade väl inte direkt planerat att åka då. Så jag får se lite hur det faller ut.
Lite småroligt att få ägglossning totalt oväntat. Vaknade och hade massa ont i vänster sida (det har varit höger sida de två senaste gångerna). Det är skönt när man inte har testpanik. För att svara på den frågan så använder jag testlagrets ÄL-stickor och CB digitalt för att bekräfta. Dock har jag ej använt CB denna gången, det är för dyrt.
Jag får min nya lägenhet den 1/3
Har den gamla en månad till därefter så det blir en långsam flytt.
Jag lyckades få en tid till gynmottagningen på sjukhuset här. Jag hoppas de kommer vara villiga att hjälpa mig. Har haft en del tjejproblem sen förra inseminationen, men jag vill ju gärna att de ska ta några andra tester också.
Emm: Ska försöka få ihop svar till dina frågor
Vissa verkar ha problem med att få fram kontaktuppgifterna på deras sida (nu antar jag att du menar Helsingör och inte Helsingborg
), det har nog med browsern att göra. De nås via mail på
klinik@gyngronlund.dk.
Jag är 30 så jag är också bland de yngre som inseminerar. Jag har funderat på det sedan jag var 28 men jag bestämde mig ganska fort i år, efter jag fyllt år (kris kanske?? haha). Därefter satte jag igång ganska omgående. Gick på p-piller då så jag fick vänta på att kroppen satte igång. Men jag har en bra kropp på det viset, hade fin ägglossning direkt efter p-pillerstopp.
Jag tänker precis som du när det gäller "den rätte". Fast nu har det ändå lyckats knögla sig in en intressant man i mitt liv. Tror dock inget speciellt händer där så jag fortsätter med mina planer.
Jag har ett ganska stort nätverk runt mig, med föräldrar som bor nära och bra, och en massa annan släkt som ställer upp. De flesta av dem vet vad som händer. Sen har jag en hel drös med vänner och kollegor som är fantastiska. Mina kollegor har redan lovat ut mammakläder osv till mig
Nu hoppas jag bara det vill ta sig också så att inte alla blir besvikna.
Angående barnet har jag inte reflekterat jättemycket hur jag ska ta pappa-frågan, utan ta det lite som det kommer. Alla barn är olika på vad de kan ta in, så det känns inte som man kan planera så mycket innan. Men jag tänker iaf vara ärlig från början, i en takt som barnet klarar av.
Jag har ännu inte gjort några direkta tester, är fri från könssjukdomar. Men jag har en tid till gyn så jag hoppas de kan hjälpa mig med en del tester nu när det inte tagit sig för mig.