• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Vivann skrev 2011-12-26 21:46:59 följande:
    Miss Smilla: Lägger de inte upp simmarna i livmodern där du går???
    Jo men jag visste inte att man INTE gör det på vissa ställen... Men Hbg33 förklarade ju det bra. Nå ännu en anledning till att gå på läkarklinik istället för barnmorskeklinik

Hbg33: Tack Det går säkert att bli gravid trots 4,4 men jag tänker inte spendera en massa pengar och känslor på något som bara får ett "kanske går". Och ännu värre, att bli gravid och sedan få missfall. Då tar jag hellre några månaders time-out och försöker få ner skiten med levaxin
    Bra att du också känner till det och reagerar på det. Ju mer jag har i ryggen, desto mer kan jag vara "hård" mot min läkare. Jag har mailat läkaren i Dk också, och hoppas få svar med hans åsikt om värdena. Mitt T4 är dock helt normalt på 17.
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    Hbg33 skrev 2011-12-26 21:54:18 följande:
    Men Smilla, Gyn Grönlund i H-ör är väl läkare så där går de nog ändå upp!
    Ja det kallas IUI (jag kan inte hela namnet men det betyder väl nåt i stil med in utra insemination som betyder in i livmodern på latin?). Var inne på Storks hemsida och där står inte IUI. Se då lärde jag mig nåt nytt idag
  • Fröken Smilla

Fast på andra barnmorskekliniker kallar de det också IUI (Intrauterin Insemination heter det visst) säker på att det bara är läkare som för in dem i livmodern?

• Fröken Smilla
    Hbg33 skrev 2011-12-26 22:03:05 följande:
    Tycker du gör helt rätt! Käka levaxin ett tag så du får bättre värden och sen tar du nya tag! Ja, alla dessa kostnader med. Har själv lite ångest över det. Hoppas man slipper behöva gå så långt som till IVF för då börjar det bli riktigt dyrt.. Nä, nu får jag köra till macken o handla mjölk till morgonkaffet!
    Mm jag har tur med föräldrar som ställer upp lite med den ekonomiska biten för att lägga 3000 kr i månaden är inte riktigt del i min budget De betalar långt ifrån allt, men det hjälper massa för jag kan fortsätta leva någolunda normalt även de månaderna. Så jag vill inte heller åka till dk utan bra förutsättningar av den anledningen...
  • Fröken Smilla
    Grönöga skrev 2011-12-26 22:35:11 följande:
    Och ni bara bortser från min senaste info?
    Nej men jag försöker hitta något som bekräftar det. Gick in på en annan barnmorskekliniks hemsida för att se vad de skriver och de skriver att de lägger säden i livmoderhalsen.

www.graviditetsklinik.dk/inseminationen

Jag har ännu inte hittat någon bm-klinik som beskriver IUI.

min latin är bra för att google finns btw
  • Fröken Smilla

Nä nu har jag läst på Vitanovas hemsida att det är jordemødrer som utför IUI, dvs barnmorskor. Så det är nog ingen skillnad ändå? Finns ju ingen debatt kring det i Danmark iaf, vad det verkar, så då borde det inte vara nån skillnad.

• Fröken Smilla
    Vivann skrev 2011-12-26 22:43:27 följande:
    Jag blir lite konfunderad när jag läser allt om var spermierna "släpps". När jag var på Stork för 3 år sedan så sa de att de fördes upp i livmodern, det var därför man sorterade bort de "dåliga" först. Samma sak sa de på Vitanova. Strunt samma, det lyckade ju
    Ja samma här, därav mitt intresse Men som sagt, det lyckades ju för dig!

Känner att äl är på gång här, det drar och har sig i vänster sida. Ett par dagar för tidigt, men nu ska jag inte läsa för mycket in i det innan min kropp är i fas.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!