• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Nä Anifree, förhoppningsvis har du fått en nidblödning

Jag håller självklart alla tummar för dig!!

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    Nefernefer skrev 2011-11-11 19:25:41 följande:
    Tack, men jag menade inte att det skulle vara enklare för mig. Enligt min tro så är det bättre för barnet att själv få välja om det är viktigt att söka sina biologiska rötter eller inte. Att ge den senare vuxna människan valmöjligheten.

Och jag tror inte att det är svårare att förklara att donatorn inte är en pappa, än det är att förklara att man ö h t använde sig av en donator.

Men jag är fullt medveten om att vi resonerar olika, och jag tycker att det är intressant att höra andras skäl och fundera över om jag har missat något. :)
    Jag håller med, i detta har vi alla gemensamt att den svåraste biten är just den att det faktiskt är en donator (vare sig den är öppen eller inte). Jag tycker också det är intressant med flera aspekter, och jag vill gärna få input både från de som har öppen och de som har anonym - dvs er alla - på alla punkter vi kommer gå igenom

I just denna frågan får vi nog inse att vi får "agree to disagree" och fortsätta med annat här
  • Fröken Smilla
    anifree skrev 2011-11-12 10:57:35 följande:
    Tack Miss Decibel. Det kan vara iphonen som skojar med dig för jag har oxå lite spratt från min Samsung galaxy s2. Imorse har det hänt något som jag nu sitter och överanalyserar:-P . Jag har börjat få ådror på mina btöst, mer än vanligt. Det fick jag när jag var gravid med sonen. Nyfiken som jag är tog jag ett billiga tester gravtest, fasiken att man inte kan hålla sig till bim:-\ Nu är det så att jag fick ett sk. tunt tunt tunt teststreck som jag nu sitter och analyserar. Det måste vara ett spökstreck intalar jag mig och dka testa igen imorgon. Ha en skön helg alla Kram Anifree
    Åh det låter jättelovande!!  Vill också få ett streck på mitt test...
  • Fröken Smilla

Jag vågar mig på ett riktigt GRATTIS!! Det där är INTE ett spökstreck

Är ytterst avundsjuk Men väldigt väldigt glad för din skull!

• Fröken Smilla

Jag var lite nere imorse och kände att det aldrig kommer bli ett sådant mirakel för min del. Det borde ju ha lyckats nu, så snart blir jag väl som de på tv som försökt 7-8 gånger utan positivt svar.

Sen träffade jag min väninna och spenderade dagen med hennes tre barn, varav en är 4 månader och hoppet tändes verkligen igen! De är så ljuvliga (men spralliga, är sååå sliten nu på kvällen), och jag fick krama och gosa med dem en massa. Bad den lille om lite bebishormoner

• Fröken Smilla

Det som kom i onsdags/torsdags, pirr i bröstvårtorna. Men sen försvann det. Idag känner jag dock molvärk, både i magen och i ländryggen (det följde en konstig tyngd "där nere") och så är jag väldigt trött just nu, trots att jag fick en rejäl sovmorgon.

MEN molvärken kan nog bero på många småbarnslyft, och tröttheten efter att ha sprungit rundor med dem och tunga väskor. Tyngden mellan benen är dock något jag aldrig känt förut, men varför skulle det betyda nåt?

Kollar ständigt mina stackars bröst, de är smått misshandlade De är inte ett dugg ömma, eller ja kanske lite ovanpå, men det får jag varje gång. Försöker inbilla mig att bröstvårtorna är mörkare, men det är de nog ibland ändå. Har totalt tre synliga ådror på brösten ständigt så jag har räknat om jag ser fler men icke Jag är så blek att jag har synliga på armarna i vilket fall som helst.

Har verkligen gått in i en teckenletarperiod, men det är nog för att jag vill så mycket denna gången. Jag vill veta att jag också kan bli gravid och detta inte kommer att sluta med att jag aldrig får en unge.

• Fröken Smilla

Jag har verkligen haft en konstig molvärk idag... Är lite rapig och knasig också, och har haft lite illamående från och till. Om det är inte är graviditet så hoppas jag verkligen inte jag fått i mig nån äcklig bakterie!

• Fröken Smilla

Tack tjejer, det behövs - jag tvivlar väldigt mycket själv. Varför skulle det ha fungerat nu liksom??

• Fröken Smilla

Jag kör nog på första testet imorgon, BIM -3. Skulle hålla mig till tisdag, men det går inte Har tester som mäter från 10 mlu (eller vad det heter) så de ska vara väldigt känsliga. Lika bra innan hoppet stiger mer med tanke på teckenletandet

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!