• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Elle83

Jag körde oxå på med desivon. Och när jag hade skickat mitt inlägg såg jag att du hade skrivit allt jag vile ha svar på redan!!

Bara kul att höra hur du gjort eftersom du fått så fina resultat!!! Jag vill oxå få fina resultat, hoppas bara att jag orkar hålla på...blir snabbt lat tyvärr
    Har du tryckt hårt när du kört på med rollern? Jag gissar att jag har en nål som är 2,0 ( har glömt vad jag köpte, men ser ut att va rätt långa nålar) Hoppas att det räcker till för att få resultat på mage och lår

• intetnyttpåplusfronten

Jag är oXå lat... :p Men det verkar inte krävas så mycket, resultatet syns ju inte direkt.. man få ju ha tålamod. Beroende på hur breda/grova/djupa bristningar man har. Mina var ju varken breda eller så hemskt djupa, så jag är kanon nöjd med resultatet hittills på mindre än en månad :))

Nja, tryckte ganska hårt första gången, men sen har jag tryckt lagom. det ska bli rött men inte komma blod. :p
    kör man varje dag så ska man bara köra med ett lätt tryck, men jag tror det räcker med ett par gånger i veckan i två veckor och sen uppehåll i två veckor och sen får man seh ur det ser ut och sen köra ett par gånger i veckan två veckor igen osv... Men det är vad jag tror, jag är ingen expert ;) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Elle83
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-05-04 15:35:00 följande:
    Jag är oXå lat... :p Men det verkar inte krävas så mycket, resultatet syns ju inte direkt.. man få ju ha tålamod. Beroende på hur breda/grova/djupa bristningar man har. Mina var ju varken breda eller så hemskt djupa, så jag är kanon nöjd med resultatet hittills på mindre än en månad :))

Nja, tryckte ganska hårt första gången, men sen har jag tryckt lagom. det ska bli rött men inte komma blod. :p
    kör man varje dag så ska man bara köra med ett lätt tryck, men jag tror det räcker med ett par gånger i veckan i två veckor och sen uppehåll i två veckor och sen får man seh ur det ser ut och sen köra ett par gånger i veckan två veckor igen osv... Men det är vad jag tror, jag är ingen expert ;) 
    Ja, det är kanske bra om man låter huden återhämta sig emellanåt oxå Även fast man gärna vill köra på och att det blir stor skillnad direkt
    Tack för alla dina tips. Kommer att följa denna tråden och se hur det går för alla  
  • partouze

Ja brukar trycka jäkla hårt haha så de kommer blod :s kanske borde trycka lösare? Men mina är knappt synliga längre från att ha varit djupa pch röda . Ska bidra me bild ikväll om jag inte glömmer . Ja rollar fast ja ammar pch har då inte märkt nått negativt med det :)

• Elle83
    partouze skrev 2012-05-04 15:53:07 följande:
    Ja brukar trycka jäkla hårt haha så de kommer blod :s kanske borde trycka lösare? Men mina är knappt synliga längre från att ha varit djupa pch röda . Ska bidra me bild ikväll om jag inte glömmer . Ja rollar fast ja ammar pch har då inte märkt nått negativt med det :)
    Då kanske man kan börja rolla när bebisen kommit ut och bristningarna är färska?!
    JA lägg gärna ut bilder, man blir ju mera taggad när man ser att andra får resultat!
  • Elle83

har ni provat på celluliter oxå? Har fått under mina graviditeter och verkar inte kunna bli av med dem efteråt. Så om man kan hjälpa dem lite på traven så tänker jag göra det

• ToKar
    partouze skrev 2012-05-04 15:53:07 följande:
    menar du att du rollar magen eller brösten? jag funderade på brösten när man ammar. är rädd att det sprutar mjölk ur hundra hål om man rollar dem... hahaaa
  • emelielj

Hej!
    Funderar starkt på att köpa en dermaroller till bristningar på magen och celluliter på låren.
    Har kollat löst igenom tråden och ni verkar vara positiva till den!
    Har även googlat och läste att någon fått grymt resultat efter 5 dagar, är det möjligt?
    Var har ni köpt era?
    Hoppas någon vill svara! :)

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?