dermaroller, erfarenhet?
Puff!
Puff!
jag har 3mm men det hade nog räckt med 2 eller 2,5.. :p
Mina bristningar på magen syns knappt alls nu i vissa ljus, men jag har upptäckt att bristningarna på kärlekshandtagen lyser! Jag vet att de såg likadana ut som magen förut, jag struntade i dem för att kunna upptäcka en eventuell förändring, men nu känner jag att jag måste ta tag i dem också...! :p
Jag kan ju visa mitt resultat hittills... Kan inte få till samma ljus, men skillnaden ser ut precis som på bilderna. Ursäkta min feta mage, men jag håller på och går ned i vikt. Kan visa i höst när jag gått i mål hur det ser ut med skillnaden när jag är smal oXå
Har för mig att man inte ska rolla medan man ammar, men jag vet inte säkert... :p
Ja det känns jättebra, självförtroendet har ökat som bara den ;) Nu är det kärlekshandtagen som står på tur, men magen är inte helt klar än :)
Jag har en 3 mm och har rollat några få gånger, första veckan två gånger, andra veckan 1 gång, tredje veckan 1 gång och sen har jag inte hunnit mer. Det är nog bra att låta huden vila också, tar ju 40 dagar för huden att bilda nya celler så jag ser förbättringar hela tiden trots att jag inte rollat på ett tag nu :p
Smörjer mig med "fruit of the earth E vitamin" kräm varje dag oXå
Justja, rengör med desivon innan, har inte köpt nåt annat än men det verkar duga med det. :)
Jag rollar efter att jag duschat, rengör huden och rollern, rollar, smörjer med kräm och smörjer sen igen på kvällen.
Och hur ofta jag rollar står här ovan ;)
Jag är oXå lat... :p Men det verkar inte krävas så mycket, resultatet syns ju inte direkt.. man få ju ha tålamod. Beroende på hur breda/grova/djupa bristningar man har. Mina var ju varken breda eller så hemskt djupa, så jag är kanon nöjd med resultatet hittills på mindre än en månad :))
Nja, tryckte ganska hårt första gången, men sen har jag tryckt lagom. det ska bli rött men inte komma blod. :p
kör man varje dag så ska man bara köra med ett lätt tryck, men jag tror det räcker med ett par gånger i veckan i två veckor och sen uppehåll i två veckor och sen får man seh ur det ser ut och sen köra ett par gånger i veckan två veckor igen osv... Men det är vad jag tror, jag är ingen expert ;)
Jag har ingen aning om vilken storlek som är bäst, jag ville vara säker och tog 3... :p
Jag är jättenöjd, slutade rolla för några månader sedan och mina bristningar syns knappt längre om man inte inspekterar ordentligt :P
Jag rollar mage o "handtag" :)
Sköljer först rollern i varmvatten, sprutar desivon på den och sen vatten igen. Ser även till att vara nydsuchad och tvättar områdena med desivon.
Sedan rollar jag. Sedan sköljer jag rollern igen i vatten o desivon, och smörjer in huden med "Fruit of the earth E vitamin kräm", som har massor av bra vitaminer i sig, samt kollagen som hjälper huden att dra ihop sig :)
Mitt resultat, minbebis.com/blogg/mamma17/derma-roller/
Jag har snart rollat i ett år, och jag kan säga att mina bristningar syns knappt alls om man inte inspekterar med förstoringsglas typ :D
Och nu när jag tänker efter så började jag nog i februari eller mars, inte maj som jag trodde... ^^