• ToKar

dermaroller, erfarenhet?

När kan man börja behandla magbristningar efter en graviditet? har bf i juli och längtar tills jag kan börja :) 

• ToKar
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-05-04 14:33:33 följande:
    Jag kan ju visa mitt resultat hittills... Kan inte få till samma ljus, men skillnaden ser ut precis som på bilderna. Ursäkta min feta mage, men jag håller på och går ned i vikt. Kan visa i höst när jag gått i mål hur det ser ut med skillnaden när jag är smal oXå

Men oj, måste kännas underbart men såna resultat :D
  • ToKar
    partouze skrev 2012-05-04 15:53:07 följande:
    Ja brukar trycka jäkla hårt haha så de kommer blod :s kanske borde trycka lösare? Men mina är knappt synliga längre från att ha varit djupa pch röda . Ska bidra me bild ikväll om jag inte glömmer . Ja rollar fast ja ammar pch har då inte märkt nått negativt med det :)
    menar du att du rollar magen eller brösten? jag funderade på brösten när man ammar. är rädd att det sprutar mjölk ur hundra hål om man rollar dem... hahaaa
  • ToKar

tänkte börja rolla idag då den kom med posten. Det var dock 0,5mm och jag ville ha en 1,5mm. :( bara att skicka tillbaka.. segt

• ToKar

har rollat två ggr nu och inväntar resultat. Mina vita bristninga har blivit röda efter behandlingen. Det ser jag som ett gott tecken :) jag blir väldigt torr i flera dagar efteråt och så kliar det. Smörjer med biooil och arganolja :) Jag har även operationsärr som jag rollar på. Tycker redan att de blivit bättre jag ska lägga upp bilder när jag rollat i nån vecka hur går det för er andra???

• ToKar

Jag lägger upp två bilder trots att det bara gått 1.5 vecka. Men det är sjukt stor skillnad. Vet inte om det syns på bilderna men tom. min man har påpekat min mage och tycker att det är stor skillnad. Operationsärret under magen har blivit mycket ljusare och bristningarna är inte som gropar längre!! Bristningarna är fortf. röda efter senaste behandlingen. Lovar att det kommer ny bild om nån vecka när det syns ännu mer! Har hittills gjort 2 behandlingar.

Det är nu 2 månader efter förlossningen.

Förebild.

1,5 vecka senare

Jag har tagit typ 30 efterbilder. Det är nästan svårt att få med bristningarna på bild. Det här var den bästa (eller värsta) bilden jag fick...
  • ToKar

jag har rollat med en veckas mellanrum :) tror hemsidan hette softbeaty?? den kom efter en dag typ :) jag använder 1,5. Det funkar nog bra med 2,0 också :) jag smörjer med olika oljor; biooil, olivolja och arganolja. 3ggr per dag. Huden kliar mycket och blir torr efteråt. De första dagarna är det väldigt rött.. men sen blir man förbluffad av resultatet och hudförnyelsen håller på låååång tid efter behandlingen.. brösten vågar du rolla. kör på bara ;)

• ToKar
    LiveHappy skrev 2012-10-24 11:14:04 följande:
    Rolig tråd. Har läst massor om dermaroller i säkert två år. Har rollat tre månader i två omgångar men det gav inga större resultat, tror jag inte tryckte ordentligt och sen använde jag nog inte en tillräckligt bra kräm efteråt. Så nu ska jag snart beställa en dermaroller igen och köra på. Får jag fråga hur ni rengör dermarollern? Jag brukade koka den i kastrull, men det kanske finns något smidigare sätt?

jag sköljer i vatten och sen spritar. Har läst att kokande vatten kan göra nålarna slöa??
  • ToKar
    oraklet från delphi skrev 2012-10-31 22:08:27 följande:
    hur har det gått för dig :) är så sugen på beställa men så feg...

det går jättebra. Kollar magen varje dag för att se om det röda är borta så att jag kan köra en omgång till. Groparna i och med bristningarna är borta! magen är helt slät. skitskumt. den ser mkt bättre ut nu än innan grav. Magen känns väldigt fast
  • ToKar
    oraklet från delphi skrev 2012-11-02 11:17:28 följande:
    såg nu :) sorry

beställ på en gång ;) du vågar... jag borde ha gjort det för flera år sen
Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?