• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • intetnyttpåplusfronten
    emelielj skrev 2012-05-04 17:34:10 följande:
    Hej!
    Funderar starkt på att köpa en dermaroller till bristningar på magen och celluliter på låren.
    Har kollat löst igenom tråden och ni verkar vara positiva till den!
    Har även googlat och läste att någon fått grymt resultat efter 5 dagar, är det möjligt?
    Var har ni köpt era?
    Hoppas någon vill svara! :)
    Efter 5 dagar tror jag nog att det är inbillning, det tar 40 dagar för huden att göra nya celler men efter ett par veckor kan man nog se svag förbättring och så blir det bättre dag för dag efter rollningen, men många (inkl jag) rollar iaf ett par gånger samma vecka i typ två veckor och sedan är det bra att ha uppehåll ett tag så man ser om det behövs mer.. :)
    Tellustrade på tradera köpte jag min ifrån, och den är jättebra :) Sök på dermaroller på tradera bara så kommer det upp massor :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Fashionista1

Låter ju kanon, nej brösten har klarat sig det är mer magen som tagit stryk här men man vet ju aldrig, har ju inte fött än så vi får se hur brösten ser ut sen =)) Det kanske är bäst att köra på när bristningarna är lite färska typ 2-3 veckor efter förlossningen tänkte jag i all min iver =)) 

• emelielj

Tack för svar! Ska kolla upp den på tradera :)
    Jag håller på att gå ner i vikt och har en mindre charmig hängmage från graviditeten. Vet inte om jag ska köpa en nu eller vänta tills jag gått ner lite mer i vikt. Fast det skadar väl inte att köpa nu visserligen!

• EEE

Hej, har läste igenom tråden vid något tidigare tillfälle och kikar in nu igen. Härligt att läsa att så många fått goda resultat!

Har lite frågor att ställa er!

Jag har väldigt små bristningar under naveln och neråt som är vita och huden där är lite rynkig. Tror ni jag kan få tillbaka spänsten i huden och även bli "av med" bristningarna? Har även små ljusa strimmor på baksidan av låren. Vilken storlek på rollern?

Har även lite ackneärr i ansiktet, inga jättedjupa. Skulle en 0,5mm räcka tror ni? Hur ser man ut dagen efter användantet av rollern? Vågar man visa sig ute liksom?

Läste även att det kan morverka håravfall vilket jag har problem med, någon som testat det med goda resultat?      

• emelielj

Jag måste läsa på om detta lite mer ser jag :)
    Olika storlekar och sånt, är det till olika användningsområden och hur "djupt" ner i huden man ska? Kanske dum fråga!

• intetnyttpåplusfronten
    emelielj skrev 2012-05-04 20:01:28 följande:
    Tack för svar! Ska kolla upp den på tradera :)
    Jag håller på att gå ner i vikt och har en mindre charmig hängmage från graviditeten. Vet inte om jag ska köpa en nu eller vänta tills jag gått ner lite mer i vikt. Fast det skadar väl inte att köpa nu visserligen!
    Do that :) 
    Ja det kan ju dröja månader innan man ser resultat, så det skadar nog inte att börja nu heller ;)
    Jag ska ner en hel del i vikt men har börjat nu för att bristningarna ska vara borta lagom till fettet är det ;)
    Den spänstar ju även till huden, inte bara tar bort bristningar, och jag är livrädd för att få lös hud så jag hoppas det kommer att hjälpa, tror även att krämen jag smörjer mig med hjälper till rätt bra med det :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • partouze

Eee- har du redan fått barnet ? Ja har bristningar under naveln dock ej rynkiga men dom är helt osynliga nu efter rollning. Jag har 2.0 man ska inte ha mer.

• FeliciaB

Får många frågor i PM då jag varit aktiv i trådarna inna. Jag har snart behandlat hela min kropp med olika dermarollers och är otroligt nöjd. Många undrar vart man kan köpa och det finns mängder av sidor på nätet, men jag skulle rekommendera svenska sidor där du hittar info. Dessa har oftast snabba leveranser, t.ex. www.skinroller.se 

• bsm

Har ni föresten hört talas om en ny metod i Sverige som heter carboxy??

Jag behandlar mig med den mot vita bristningar och har gjort min första behandling av 6 än så länge...

man kan få bort röda bristningar upp till 100% har jag hört och vita 40-70% :)

kände att jag vill få bra resultat fort så tänkte ge carboxy en chans och se om det funkar!       

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?