• Fashionista1

dermaroller, erfarenhet?

favoritar, lär ju börja efter graviditeten =) 

• Fashionista1

Vilket bra resultat!! Känner mig jättetaggad att börja efter graviditeten, hur snart kan man börja? Kan man rolla medans man ammar? Någon som vet?  Skrattande

• Fashionista1

Låter ju kanon, nej brösten har klarat sig det är mer magen som tagit stryk här men man vet ju aldrig, har ju inte fött än så vi får se hur brösten ser ut sen =)) Det kanske är bäst att köra på när bristningarna är lite färska typ 2-3 veckor efter förlossningen tänkte jag i all min iver =)) 

• Fashionista1
    bsm skrev 2012-05-07 10:51:23 följande:
    partouze: Hejsan! : ) Jag har gjort på Söders spa. Fick ett paketpris på 4000kr för 6grr..

Men det beror ju på hur mycket bristningar man har, hur stort området e man ska behandla osv kan jag tänka mig.
    du får uppdatera  oss sucessivt om hur det går, låter ju definitivt intressant.....
  • Fashionista1

Tjejer! jag behöver er hjälp!

Vill börja rolla nu när bebisen är ute,magen ser ut som en krigshärd.... är det ok att göra det när man ammar? 
    Vad ska jag ta för längd på nålarna och vad behöver jag för grejer till? (desinfektion och vad mer?) 
    Kan ingenting inom det här området och behöver all info jag kan få ....  vore supertacksam för svar =) 

• Fashionista1
    Elle83 skrev 2012-05-30 19:44:22 följande:
    Jag ammar och rollar på magen, har svårt att tänka mig att det skulle påverka amningen på nått vis.
    Vill du dela med dig hur du gör? Hur ofta rollar du ? Vad har du för storlek på nålarna?  vore supertacksam för vägledning 
  • Fashionista1
    extrajordgubb skrev 2012-06-02 20:07:42 följande:
    Jag såg att många undrade om användingen av Dermaroller och jag ser inga riktiga svar, så jag klistrar in dessa instruktioner som jag hittade på www.skinroller.se.

1. Se till att området du ska använda din roller på är noga rengjort och att även rollern är rengjord. 2.Återfukta huden med lotion vid torr hud. Det kan underlätta när du rollar. 3. Koncentrera dig och stressa inte. 4. Rulla fram och tillbaka med raka drag och ett lagom tryck. Rulla ca 10 gånger åt samma håll för att sedan byta riktning. Du ska rulla i minst fyra riktningar: vertikalt, horisontellt och diagonalt åt båda hållen. (Se bilden ovan)

5. Efter behandling rekommenderar vi att du använder någon kräm. Detta då du nu skapat tusentals microhål och att huden nu mycket bättre kan absorbera alla de ämnen som finns i olika serum och vitaminkrämer. För optimalt resultat bör du kombinera din behandling med någon form av kräm eller serum lämpat för ditt ändamål. C-vitaminkrämer generellt är väldigt bra.
    Lycka till!

tack för ditt svar, det var precis allt det jag undrade =) 
  • Fashionista1

är det någon som har använt olja efter rollning, typ kroppsolja? 

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?