Tvingad in i faderskap efter ett ons
Som rubriken lyder...
Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
Som rubriken lyder...
Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
Ursäkta att jag lägger mig i, har bara läst igenom tråden lite snabbt, undrar bara hur alla på FL tänker egentligen? Hur kan det på något sätt vara rättvist eller att mannen får stå sitt kast bara för att han hade ett ONS? Snacka om respektlöst gentemot barnet OCH pappan att behålla ett barn för att kvinnan ville det?
Då kanske alla kvinnor ska sluta ha sex om de inte kan göra abort? Jag är trött på att man nedvärderar män i den här frågan jämt!
Jag mår illa av tanken på att min sambo skulle kunna ha flera barn ute i världen för att han har haft sex med andra innan mig?
Man kan inte bli tvingad till att bli pappa. Har man sex kan det bli barn av det punkt. Mannen behöver inte ha något med barnet efteråt men får lov att betala underhåll. Det är inte att vara pappa.
men å vad jag stör mig så nånna är trådar!
Vill du inte a ungar så borde du inte knulla! Även om man går på piller använder kondom och tar 100 dagen efter så finns fortfarande risken att man blir gravid. Om man fortfarande väljer att knulla så får man fan skylla sig själv. Ni är väl för fan vuxna människor. "tvingad in i faderskap" Well det är liksom det som änder när man kör in kuken i kvinnor. Väx upp för i helvete och sluta tycka så jävla synd om er själva.
Man kan inte lita på någon! Så använd kondom killar. Jag hade aldrig litat på att tjejen verkligen tog sina piller, dessutom kan man ju bli gravid ändå. Och könssjukdomar???