MissJP skrev 2011-03-02 16:07:06 följande:
Det är inte det jag menar. Jag menar den omvända situationen, trodde det var underförstått.
Han väljer i samma stund han går till sängs med någon som tillsammans med hans frigående spermier kan bilda ett barn. Tar man inte ansvar innan, får man göra det efter.
Du får det att låta som att barnagörande inte leder till barn? Alla vuxna vet hur barn blir till...
Som ovanstående... en person kan inte ligga med andra och vara totalt ovetande att det kan bli ett barn.
Jasså, varför trodde du det?
Ja, och skyddar man sig, och det ändå bli barn är man rättslös? Det du menar är att varken män eller kvinnor kan ha sex med varandra, förutom de gånger under livet de vill ha barn? Det låter ganska tråkigt som sagt, jag är i alla fall av åsikten att man kan ha sex av andra orsaker än att bara skaffa barn.
Givetvis KAN det bli ett barn, frågan är ju då om det är ett önskat planerat barn, eller om det är ett oönskat barn. Om det är ett önskat barn är det bara att gratulera om inte får man sätta sig ner och diskutera igenom det. Jag hävdar ju då att föräldrarna tillsammans ska enas om hur de ska gå vidare med detta. Vill de två olika saker har kvinnan rätt att ta det slutgiltliga beslutet, men får också ta ansvaret för detta beslut.
Jag förstår inte den här offermentaliteten, vad kommer den ifrån? Är det så farligt att ta ansvar för ett beslut man själv tagit?