• AnnaPannaKanna

Tvingad in i faderskap efter ett ons

Som rubriken lyder...
    Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?

• Svar på tråden Tvingad in i faderskap efter ett ons
  • La Lola
    Nyfiken gul skrev 2011-03-02 07:32:07 följande:
    och vad hände med att ta ansvar för sin egen sexulitet och ansvar för den andra personen?  Ansvar i att använda skydd och inte vara på grottstadiet och förvänta sig naivt att alla tjejer är skyddade....

vill man inga barn ha så 1:avstår man sex 2: drar på en kondom.

ska man snacka jämställdhet ska det banne mig gälla BÅDA sidor .....
    Bra skrivet igen!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    AnnaPannaKanna skrev 2011-03-02 07:33:38 följande:
    Låt säga att man faktiskt hade skydd, men blev gravid iaf...grottstadiet...
    Kondomen sprack eller?
  • La Lola
    AnnaPannaKanna skrev 2011-03-02 07:34:54 följande:
    Hon åt piller
    Eh...men han drog inte på en kondom?
    Vilken dumskalle.
  • AnnaPannaKanna

Hur som helt det var inte den här responsen jag ville ha, men som i alla andra forum är det många kvinnor som är på hugget, alltid..
    Jag ville komma i kontakt med män som blivit pappa ofrivilligt.

• La Lola
    AnnaPannaKanna skrev 2011-03-02 07:36:13 följande:
    Hur som helt det var inte den här responsen jag ville ha, men som i alla andra forum är det många kvinnor som är på hugget, alltid..
    Jag ville komma i kontakt med män som blivit pappa ofrivilligt.
    På hugget för att vi säger den bittra sanningen?
    Jupp jupp.
  • AnnaPannaKanna

Fantastiskt, någons personliga åsikt. Återkopplar igen, vill ha kontakt med män i liknande situation.

• Åssi

Mycket märkligt! TS ber om att få en mans åsikt i en fråga och flera kvinnor svarar fast inte på frågan Glad (precis som jag gör nu Tungan ute)

• Stårscha

En kollega på jobbet råkade ut för det. Han hade en ONS efter en natt på krogen. Ett drygt halvår senare ringde tjejen (som han inte sett sedan den natten) och sa att han skulle bli pappa. Hans värld rasade, enligt honom. Det var aldrig tal om att de skulle ha något med varandra att göra, så han har genom åren bara betalat underhåll och så har det inte varit mer med det. Men hans nuvarande tjej fick honom att ta kontakt med dottern, och nu har de en fungerande relation. Mamman är tydligen knäpp, men det är väl bara att vänta, eftersom det är hans version jag har fått...

• Ramborg

Jag är kvinna så jag har ingen egen erfarenhet. Men jag kan berätta om min bekant. Han blev gravid med en tjej han hade dragit hem från krogen. Hon ville inte göra abort. Han var ganska nere över att bli pappa. Så småningom bestämde han sig för att det enda rätta för honom var att faktiskt bli pappa i verkligheten. Så han sade upp sig och flyttade 30 mil för att kunna bo i samma stad som mamman. Fick bråka en hel del via jurist för att få del i vårdnad och umgänge. Nu verkar det ha lugnat ner sig och de har ett fungerande umgängesschema. Hans liv är väldigt annorlunda nu jämfört med vad han hade tänkt men han är glad och stolt och postar söta FB-uppdateringar precis som andra föräldrar.

Svar på tråden Tvingad in i faderskap efter ett ons