Tvingad in i faderskap efter ett ons
Som rubriken lyder...
Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
Som rubriken lyder...
Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
Hon åt piller
Hur som helt det var inte den här responsen jag ville ha, men som i alla andra forum är det många kvinnor som är på hugget, alltid..
Jag ville komma i kontakt med män som blivit pappa ofrivilligt.
Fantastiskt, någons personliga åsikt. Återkopplar igen, vill ha kontakt med män i liknande situation.
Mycket märkligt! TS ber om att få en mans åsikt i en fråga och flera kvinnor svarar fast inte på frågan (precis som jag gör nu
)
En kollega på jobbet råkade ut för det. Han hade en ONS efter en natt på krogen. Ett drygt halvår senare ringde tjejen (som han inte sett sedan den natten) och sa att han skulle bli pappa. Hans värld rasade, enligt honom. Det var aldrig tal om att de skulle ha något med varandra att göra, så han har genom åren bara betalat underhåll och så har det inte varit mer med det. Men hans nuvarande tjej fick honom att ta kontakt med dottern, och nu har de en fungerande relation. Mamman är tydligen knäpp, men det är väl bara att vänta, eftersom det är hans version jag har fått...
Jag är kvinna så jag har ingen egen erfarenhet. Men jag kan berätta om min bekant. Han blev gravid med en tjej han hade dragit hem från krogen. Hon ville inte göra abort. Han var ganska nere över att bli pappa. Så småningom bestämde han sig för att det enda rätta för honom var att faktiskt bli pappa i verkligheten. Så han sade upp sig och flyttade 30 mil för att kunna bo i samma stad som mamman. Fick bråka en hel del via jurist för att få del i vårdnad och umgänge. Nu verkar det ha lugnat ner sig och de har ett fungerande umgängesschema. Hans liv är väldigt annorlunda nu jämfört med vad han hade tänkt men han är glad och stolt och postar söta FB-uppdateringar precis som andra föräldrar.