• AnnaPannaKanna

Tvingad in i faderskap efter ett ons

Som rubriken lyder...
    Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?

• Svar på tråden Tvingad in i faderskap efter ett ons
  • Lady Dahmer
    AnnaPannaKanna skrev 2011-03-02 07:33:38 följande:
    Låt säga att man faktiskt hade skydd, men blev gravid iaf...grottstadiet...
    en risk alla vet om och många är villiga att ta. Chose the action, chose the consequense.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • pokerman

Jag har lite svårt att förstå det här resonemanget att man får stå för konsekvensen om man har sex. 

Sex är inte alltid samma sak som att skaffa barn, man kan ha sex av flera anledningar. En del har det för att det är skönt, för att det är spännande och kul etc. När man ska skaffa barn bör man ju ha barnets intresse i fokus. Ett barn som blivit till utan att ena parten ville ha det, är ju ingen rolig sits för barnet.

Hur gärna nu den här kvinnan vill ha ett barn bör hon ju ändå sätta sitt eget ego åt sidan och tänka på barnets bästa.

Ska man skaffa barn ska man göra det i samförstånd... Och sex kan man ha utan att planera graviditet.

• Lady Dahmer
    pokerman skrev 2011-03-02 08:10:31 följande:
    Jag har lite svårt att förstå det här resonemanget att man får stå för konsekvensen om man har sex. 

Sex är inte alltid samma sak som att skaffa barn, man kan ha sex av flera anledningar. En del har det för att det är skönt, för att det är spännande och kul etc. När man ska skaffa barn bör man ju ha barnets intresse i fokus. Ett barn som blivit till utan att ena parten ville ha det, är ju ingen rolig sits för barnet.

Hur gärna nu den här kvinnan vill ha ett barn bör hon ju ändå sätta sitt eget ego åt sidan och tänka på barnets bästa.

Ska man skaffa barn ska man göra det i samförstånd... Och sex kan man ha utan att planera graviditet.

vem ska ta ansvar för dina handlingar om du inte gör det själv? Visst i en idealisk värld så skulle alla barn vara önskade av båda, men shit happens. Varför ska endast kvinnan ta ansvar medans mannen slipper?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • SHC

vem ska ta ansvar för dina handlingar om du inte gör det själv? Visst i en idealisk värld så skulle alla barn vara önskade av båda, men shit happens. Varför ska endast kvinnan ta ansvar medans mannen slipper?
    -----------------------------------

Bra skrivet, håller med!

• Makka Pakka

Inte riktigt MIN erfarenhet men en väns.

Han hade inget ONS iofs, utan ett förhållande som inte fungerade. De bestämde sig för att gå isär men trots detta så tjatade hans ex om barn. Han ville inte ha barn med någon (speciellt inte henne) han skulle flytta ifrån men var dum nog att ha sex utan kondom.. då HON hade sagt att hon åt p-piller (som alla vet är 100% säkra ju). 7 mån senare fick han veta att han skulle bli pappa..
    Kvinnan gjorde helt klart fel då hon visste att han ville inte ha barn men lurade till sig det.. MEN han var en ÄNNU STÖRRE IDIOT som inte tog saken i egna händer och antigen slutade ha sex med någon han skulle lämna eller för fan drog på en kondom!! Han visste ju hur mkt hon längtade efter barn men var så korkad ändå.. så han får faktiskt skylla sig själv!!

Barnet är idag 6 år och de har knappt nåt förhållande att prata om.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • kakalf

Alla vet väl att om man har sex så finns det en risk (/chans?) att det blir barn! Även om man äter p-piller (som inte alls är 100% säkra!). Så länge båda är med på sexet så är det bådas ansvar att ta konsekvenserna!

• pokerman
    Lady Dahmer skrev 2011-03-02 08:14:38 följande:
    Jo, givetvis ska man ta hand om sina handlingar, men jag anser att så länge man inte planerat att skaffa barn och använder någon typ av skydd, så ska man kunna ha sex utan att bli förälder. Jag vet ju inte hur det är för alla andra, men för min egen del kan jag absolut tänka mig att h asex utan att för den sakens skull skaffa barn. 

Om nu kvinnan blir gravid, trots att de skyddat sig, blir det ju ett problem. Det var en oönskad händelse, en olycka. Frågan är då vad man ska göra för att undvika olyckor, ligga kvar i sängen hela livet? Nä, det blir ju ite tråkigt.

Som jag ser det finns det flera alternativ:

1. Abort
    2. Mamman väljer att behålla barnet mot pappans vilja och tar själv hela ansvaret
    3. De kommer överrens om att behålla barnet och är båda två goda föräldrar till det

Det finns inget som säger att det är kvinnans ansvar, men nu är det ju som så att om hon ska ha sista ordet i diskussionen, får hon vara beredd att dra det tyngsta lasset. Det är ju så med det mesta här i världen. Ska man ha rätt att ta besluten, får man även stå för konsekvenserna av sitt beslut.

Jag menar bara det att man kan ju inte suta ha sex ifall det skulle bli ett barn? Ska man bara ha sex de gånger man planerat för barn, det verkar jättetråkigt. 
  • Makka Pakka
    pokerman skrev 2011-03-02 13:34:16 följande:
    Jo, givetvis ska man ta hand om sina handlingar, men jag anser att så länge man inte planerat att skaffa barn och använder någon typ av skydd, så ska man kunna ha sex utan att bli förälder. Jag vet ju inte hur det är för alla andra, men för min egen del kan jag absolut tänka mig att h asex utan att för den sakens skull skaffa barn. 

Om nu kvinnan blir gravid, trots att de skyddat sig, blir det ju ett problem. Det var en oönskad händelse, en olycka. Frågan är då vad man ska göra för att undvika olyckor, ligga kvar i sängen hela livet? Nä, det blir ju ite tråkigt.

Som jag ser det finns det flera alternativ:

1. Abort
    2. Mamman väljer att behålla barnet mot pappans vilja och tar själv hela ansvaret
    3. De kommer överrens om att behålla barnet och är båda två goda föräldrar till det

Det finns inget som säger att det är kvinnans ansvar, men nu är det ju som så att om hon ska ha sista ordet i diskussionen, får hon vara beredd att dra det tyngsta lasset. Det är ju så med det mesta här i världen. Ska man ha rätt att ta besluten, får man även stå för konsekvenserna av sitt beslut.

Jag menar bara det att man kan ju inte suta ha sex ifall det skulle bli ett barn? Ska man bara ha sex de gånger man planerat för barn, det verkar jättetråkigt. 
    Jag förstår vad du menar men det är inte det som är problemet här. Visst har de flesta sex för njutning och inte fortplantning.
    Men TS påstår att kille blir tvingad till faderskap. Ingen kan tvinga in någon i föräldrarskap. Om nu mamman blev gravid (trots skydd) så tog hon väl ett beslut om hon vill behålla barnet eller inte. Pappan har också ett beslut att fatta: vara delaktig eller inte. Att påstå att han blev tvingad in i nåt är korkat då han kunde tatt på en kondom.

Jag hoppas fler är lite smartare när det gäller just ONS. Oftast känner man knappt eller inte alls personen man ligger med - kondom skyddar även mot könssjukdomar.
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • pokerman
    Makka Pakka skrev 2011-03-02 13:41:25 följande:
    Jag förstår vad du menar men det är inte det som är problemet här. Visst har de flesta sex för njutning och inte fortplantning.
    Men TS påstår att kille blir tvingad till faderskap. Ingen kan tvinga in någon i föräldrarskap. Om nu mamman blev gravid (trots skydd) så tog hon väl ett beslut om hon vill behålla barnet eller inte. Pappan har också ett beslut att fatta: vara delaktig eller inte. Att påstå att han blev tvingad in i nåt är korkat då han kunde tatt på en kondom.

Jag hoppas fler är lite smartare när det gäller just ONS. Oftast känner man knappt eller inte alls personen man ligger med - kondom skyddar även mot könssjukdomar.
    Absolut, det är bra att ha kondom, själv skulle jag aldrig köra utan, om det inte är en fast relation.

Men om hon tar beslutet att behålla barnet, själv. Så anser jag att hon väljer det själv och då får dra hela lasset själv. Det är det jag menar. Så länge de inte planerat att skaffa barn eller att båda är med på att bli föräldrar, anser jag att det är egoistiskt att behålla ett oönskat barn.

I de fall där ett "vanligt sexuellt umgänge" resuterar i ett barn trots försiktighetsåtgärder oh tydliga indikationer på att barn inte är planerat, och kvinnan väljer att behålla barnet mot pappas vilja, anser jag att han blir påtvingad barnet. Han blir alltså intvingad i föräldraskapet.  
  • Mrs Moneybags

Men snälla nån...varför dumförklaras män jämt och ständigt på detta forum?

"Tvingad in i faderskap", var han medvetslös när han hade sex eller?

Ta ansvar för sina handlingar kanske är ett nytt begrepp för honom???

Svar på tråden Tvingad in i faderskap efter ett ons