Lady Dahmer skrev 2011-03-02 08:14:38 följande:
vem ska ta ansvar för dina handlingar om du inte gör det själv? Visst i en idealisk värld så skulle alla barn vara önskade av båda, men shit happens. Varför ska endast kvinnan ta ansvar medans mannen slipper?
Jo, givetvis ska man ta hand om sina handlingar, men jag anser att så länge man inte planerat att skaffa barn och använder någon typ av skydd, så ska man kunna ha sex utan att bli förälder. Jag vet ju inte hur det är för alla andra, men för min egen del kan jag absolut tänka mig att h asex utan att för den sakens skull skaffa barn.
Om nu kvinnan blir gravid, trots att de skyddat sig, blir det ju ett problem. Det var en oönskad händelse, en olycka. Frågan är då vad man ska göra för att undvika olyckor, ligga kvar i sängen hela livet? Nä, det blir ju ite tråkigt.
Som jag ser det finns det flera alternativ:
1. Abort
2. Mamman väljer att behålla barnet mot pappans vilja och tar själv hela ansvaret
3. De kommer överrens om att behålla barnet och är båda två goda föräldrar till det
Det finns inget som säger att det är kvinnans ansvar, men nu är det ju som så att om hon ska ha sista ordet i diskussionen, får hon vara beredd att dra det tyngsta lasset. Det är ju så med det mesta här i världen. Ska man ha rätt att ta besluten, får man även stå för konsekvenserna av sitt beslut.
Jag menar bara det att man kan ju inte suta ha sex ifall det skulle bli ett barn? Ska man bara ha sex de gånger man planerat för barn, det verkar jättetråkigt.