• nika

Tvingad in i faderskap efter ett ons

AnnaPannaKanna skrev 2011-03-02 07:19:50 följande:
    Som rubriken lyder...
    Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
    Kvinnor som blir oplanerat gravida efter ONS som anser att de "tar sitt ansvar" när de föder fram det tycker jag kan fortsätta med att ta sitt ansvar på egen hand. Sedan hör man mycket sällan talas om barn som adopteras vid födseln av mannen kvinnan lever med. Varför göra det när man kan ha ett subventionerat barn? Det finns ett par i min omgivning som lagt upp det så, och jag ser verkligen ner på dem för det utan att jag säger något.

Vad kan man göra? Ja, förklara läget noga för kvinnan så hon inte tror han kommer att ändra sig. De flesta gör ju inte det. Det blir inget förhållande. Det blir ingen papparoll. Det blir ingen farmor och farfar och det blir ingen att ropa på när du tycker du behöver/anser dig ha rätt  till hjälp. Naturligtvis kan man be och pressa på om abort. Kanske även muta sig till det. Lite fult, men vad är det mot att föda fram ett barn bara den ena vill ha? Om inget hjälper får man med nuvarande lagstiftning betala och sedan lägga ut en varning till omgivningen för att förebygga att någon annan som inte tänkt sig bli förälder utnyttjas till att det skaffas subvetionerade halvsyskon.

Kanske funkar det att flytta utomlands. Tydligen får paret jag berättade av minimumbeloppet från FK som i sin tur försöker kräva mannen som ejakulerade på pengar, men eftersom de inte har lyckats på snart 10 år verkar det lite kört.

Kanske ska man lobba för att man ska ta beslut om att alla föräldrar som mot sin vilja berövas ett barn eller tvingas på ett de inte önskar ska kompenseras för kränkningen. Ett engångsbelopp som både mannen och kvinnan kan få beroende på vad man vill med barnet. Eller så kan det vara en affärsuppgörelse som vid äggdonation, spermadonation eller när man anlitar en surrogatmamma. Den som vill ha ett barn på detta sätt får som bekant betala för det, inte få betalt för det.

Våra lagar är ålderdomliga och överbeskydda gentemot kvinnor antagligen för att man fortfarande anser att de är lite mindre rediga än män och så håller man födelsetalen uppe något.
  • nika
    rackarmorsan skrev 2011-03-03 10:27:32 följande:
    men å vad jag stör mig så nånna är trådar!
    Vill du inte a ungar så borde du inte knulla! Även om man går på piller använder kondom och tar 100 dagen efter så finns fortfarande risken att man blir gravid. Om man fortfarande väljer att knulla så får man fan skylla sig själv. Ni är väl för fan vuxna människor. "tvingad in i faderskap" Well det är liksom det som änder när man kör in kuken i kvinnor. Väx upp för i helvete och sluta tycka så jävla synd om er själva.
    Inte alltid. Det finns män som bara har analsex med ONS. Liknande känsla utan risk för avbetalningar. Med så ojämlika villkor om olyckan skulle vara framme förstår jag varför vissa väljer att gardera sig så.
  • nika
    AnnaPannaKanna skrev 2011-03-03 12:06:29 följande:
    Mkt grottmänniskor.. man får skylla sig själv? sätter man verkligen barnet i fokus om man resonerar på det sättet? en barn har väl rätt att vara önskat av både mamma och pappa. allt annat är sjukt ego.
    Ja, det är det. Att skaffa barn tillsammans är alltid ego - ingen gör det för i första hand samhällsnyttan.  Men att skaffa barn med en ONS som inte vill ha barn - eller åtminstone inte med den kvinnan är ju även ego mot barnet och mannen.
  • nika
    Ixchel skrev 2011-03-03 17:48:38 följande:
    Man kan tycka vad man vill, men lagen är sån att blir en kvinna gravid bestämmer hon ensam om hon ska fortsätta eller avbryta graviditeten. Pappan är skyldig att betala underhåll. Ingen kan tvingas till att bli en delaktig förälder, men om man ångrar sig efter några år och vill ha gemensam vårdnad kan det vara mycket svårt.
    Män har valet att sterilisera sig ( man kan frysa in sperma),eller att alltid använda kondom. Korrekt.
    Eller att låta bli att ha sex med kvinnor man inte vill ha barn med, eller inte litar på. 
    Och det borde alla killar känna till så fort de blivit könsmogna. Så ÄR det! Fakta!!!!
    Och jag kan inte se att nån annan lösning skulle fungera bättre.

Ingen p-metod är 100%, har du samlag med nån fertil av ett annat kön kan det bli en graviditet. 
    Ta alltid telefonnummer till ditt ONS och hör av dig efter en månad är mitt tips.
    Oavsett om du haft kondom eller inte. 

Räkna ut vad 18 års underhåll är i faktiska pengar, kan bli längre också beroende på om barnet fortsätter gymnasiet efter 18. Skriv upp summan med bläck på snoppen om du går ut, blir full och kanske har ett ONS. Är inte det ett SKITBRA tips grabbar. Skriv siffrorna smått så alla får plats Moahahaha...
    Jag har bättre tips för killar som vill knulla utan ekonomiska bakslag. Sätt på tjejerna i arselet och och bara där och ta med den ihopknutna kondomen hem.
Svar på tråden Tvingad in i faderskap efter ett ons