• Anonym

Hennes 1åring kan inte sitta!!!!

Detta gäller en bekant till mig... Hennes ettåring kan inte sitta?! Det ska väl en ettåring normalt kunna göra?, hon lägger kuddar bakom honom precis som man gör med en 4 månaders! han ålar inte, kryper inte och har heller inte försökt resa sig upp.
    Hon gör inte mkt med barnen, de är mest hemma och ett åringen sitter mkt i matstolen vad jag förstår.
    Jag vet att hon älskar sitt barn, det vet jag, men fattar hon inte vad hon gör med barnet?!

Han verkar heller inte äta som en ettåring borde, min ettåring äter typ allt som vi äter, hennes får ersättning.. ERSÄTTNING?! Yoggi och fruktpure....Alltså barn behöver ju fett å allt sånt för att hjärnan... Barnet väger mkt för att vara ett år.. riktigt tjock...konstigt, med tanke på maten han får.. men å andra sidan rör han sig ju inte ett skit :/

Säger jag något om detta kommer hon säkert ta jätteilla upp... hur ska man göra?!

• Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-24 17:30:33 följande:
    De som anmäls och är skuldfria har heller inget att oroa sig för. Så vad finns det att förlora? Möjligtvis någons heder, men det är barnen värda, menar jag.
    Och soc kan också jävlas med folk o utöva maktmissbruk.
  • Anonym (usch)
    anne h skrev 2011-02-24 17:15:56 följande:
    Lite får du väl läsa av det jag skriver; "det är TROLIGTVIS inte DS" skriver jag
    Läs om, läs rätt!

Vet du hur många med DS det finns? Hur många som föds varje år? Hur många med övriga utv st som finns i landet? Nej, troligtvis INTE, lika troligtvis INTE som du vet något om DS som är relevant och inte fördomar, för hade du vetat något om utv st så skulle du vetat att det är precis som jag skriver få, ja.  

Men det är klart; ska vi gå efter det du "vet" så kan ju barnet faktiskt inte ha DS för då skulle TS sett det...? eh.. du emotsäger dig själv här, faktiskt. 
    Har ett barn med autism o utv.störning o har jobbat mycket med ds, så coola ner.
  • PennyD
    Anonym (usch) skrev 2011-02-25 08:28:32 följande:
    Och soc kan också jävlas med folk o utöva maktmissbruk.
    Liksom alla människor ja. Men det är väl inte lönt att ge upp hjälpen från läkare, socialtjänsten, förskolelärare etc bara för att de kan vara idioter?
  • PennyD
    Anonym (usch) skrev 2011-02-25 08:27:16 följande:
    Du läste inte vad jag skrev. Soc kan utreda även om man är oskyldig. Betalar du den förlorade inkomsten i 1 år till dem då? Handlar inte heder, utan att bli förnedrad, för att andra lägger sig i o påstår att de är oroliga, men de vill bara jävlas pga. andra inte lever som de.
    Rätta mig om jag har fel, eller är det möjligtvis så att det skiljer sig kommuner åt, men man blir inte avstängd från sitt jobb under en utredning, utan endast om utredning bevisar att man gjort någon illa?

Hur socialen jobbar är en sak, intentionerna hos den som anmäler är en annan. Vad vet du om vilka intentioner andra har som kontakter socialtjänsten för att de oroar sig för ett barn?

En trist människosyn tycker jag att det är, om man utgår från att andra medmänniskor vill jävlas. Dessutom kan du nog återigen vara lugn, för en människa som är så funtad att den ringer socialtjänsten för att jävlas, den tar de sannolikt inte heller på allvar.
  • PennyD
    Anonym (nämen sluta!) skrev 2011-02-24 17:37:38 följande:
    Hur många anmälningar har du gjort hittills dårå? Tänker att du verkar tycka att det alltid är det bästa att göra och därför har erfarenhet av att anmäla folk till höger och vänster?
    Jag kan säga som så att jag aldrig ångrat de gånger jag sagt ifrån, men kommemr få leva emd skuldkänslorna från de gånger jag inte gjorde något.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-25 12:35:33 följande:
    Rätta mig om jag har fel, eller är det möjligtvis så att det skiljer sig kommuner åt, men man blir inte avstängd från sitt jobb under en utredning, utan endast om utredning bevisar att man gjort någon illa?

Hur socialen jobbar är en sak, intentionerna hos den som anmäler är en annan. Vad vet du om vilka intentioner andra har som kontakter socialtjänsten för att de oroar sig för ett barn?

En trist människosyn tycker jag att det är, om man utgår från att andra medmänniskor vill jävlas. Dessutom kan du nog återigen vara lugn, för en människa som är så funtad att den ringer socialtjänsten för att jävlas, den tar de sannolikt inte heller på allvar.
    Jo, man blir avstängd medan utredning pågår. Tyvärr finns de som anmäler, för att de inte kan se att andra sätt att leva än deras eget är okej. Och det finns de som är jäkligt duktiga på att få soc att tro saker.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-25 12:30:34 följande:
    Liksom alla människor ja. Men det är väl inte lönt att ge upp hjälpen från läkare, socialtjänsten, förskolelärare etc bara för att de kan vara idioter?
    Därför ska man inte anmäla omdet inte är solklart att barnet far illa.
  • Lady without tattoo

Vd har du med hennes barn att göra? Fråga din vän st direkt isf det är ärligare.

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Anonym (usch)
    Lady without tattoo skrev 2011-02-25 13:08:48 följande:
    Vd har du med hennes barn att göra? Fråga din vän st direkt isf det är ärligare.
    Precis. Barnet far inte illa.
  • Anonym (usch)
    Anonym (usch) skrev 2011-02-25 13:10:48 följande:
    Precis. Barnet far inte illa.
    Om de går till BVC eller annan läkare förstås.
Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!