Gastric Bypass (GBP)
ChaosMum skrev 2012-10-11 18:23:11 följande:
Jo men jag köper det där, man ska väl äta folsyra om man planerar att bli gravid som vanlig och eftersom upptaget är som det är för oss så.
Tycker inte alls det är rörigt, du har skapat dig en uppfattning baserat på det du hört och läst och påstår inget annat. Värre med dem som påstår att saker är på ett visst vis och sen inte backar upp det med en källa ;)
Planerar väl att ev. försöka oss på en liten kanske om ett år eller så. Men först har jag bla 10-15 kg kvar att gå ner. Har ett totalstopp i allt nu. MEN skiter i det också, är glad att jag får i mig något öht.
Men samlar information lite i bakhuvudet tills dess =)
Jag undrar helt spontant, cravings och opad? Går ju an om det är typ morötter men det finns ju kanske mer olämpliga alternativ jag kan tänka. Hur orkar man? Eller ligger man och dumpar i 9 månader konstant? *s*
Tyvärr vet jag inte så mycket om hur det fungerar med cravings och vara opererad. Jag har inte haft så mycket sådant, bara två grejer. Ett tag var jag galet sugen på juice, det är ju inte heller helt lyckat för det är ju så starkt, jag tappadfe suget efter juice när jag började få ont i magen av det. Sen är jag inne i en period nu när jag tycker rostatbröd med ost är helt vansinnigt gott. Men jag har haft turen att jag inte drabbas av så hemsk dumping heller, brukar få ökad puls och i värsta fall kan jag även i samma veva känna mig matt och behöver vila lite, men värre än så är det nästan aldrig.