MiaIa 90 skrev 2012-10-11 08:11:54 följande:
Men att åka in och få dropp de kan ju en vanlig som inte är opererad få också.
Ja de med de i urinen blir ju endå de blir ju om man går ner vanligt också och rätt snabbt ner i vikt.
Man får ju göra färdiga matlådor och värma upp eller ha de klart i kylen/frysen.
Och vatten i mellan.
Konstigt att du inte mår dåligt om du inte får i dig den vatten du behöver.
Jag mår dåligt om jag inte får i mig mina 3liter vatten.
Varje dag får jag i mig ca 7 dl vatten, och ibland ett glas mjölk också (räknar dock inte med någon vätska i maten då). Det är ungefär hälften av man måste dricka. Så har det varit det senaste halvåret och jo, jag känner av att jag inte får i mig tillräckligt med vatten. Kan känna mig jättetörstig men klarar ändå inte av att dricka för att det helt enkelt inte får plats i magen. Jag får ont i huvudet (troligtvis av vätskebrist) och huden är så torr att det kliar och svider ibland, så jo, visst känner jag av vätskebristen. Nu har jag haft tur och bebisen tycks ha fått tillräckligt med fostervatten i alla fall, men det är ju just det det handlar om när man blir gravid så nära inpå, det handlar om tur. Och även om man gör det lätt för sig med matlådor (vilket är jättebra, det körde jag mycket på i början) så betyder ju inte det att man klarar av att äta det. Ibland går det bara inte.
Jag förstår om du längtar efter barn, men se till att inte bara lyssna på solskenshistorier utan att även höra den andra varianten. Själv hör jag till de som verkligen har haft tur (trots att jag inte mått särskilt bra), i alla fall än så länge, men vi vet ju inte ännu om bebisen växer som den ska och får inte veta det förrän om en månad heller. Men bara för att några har tur så betyder inte det att alla har det. Å andra sidan så gäller ju det för graviditeter i största allmänhet, man kan ju vara icke-opererad och också råka ut för en massa saker, men riskerna är högre om man är opererad. Min bebis ligger till exempel i en hög riskgrupp för att ha ryggmärgsbrock p.g.a en vitaminbrist, de kollar naturligtvis efter sådant vid rul och hittade ingen defekt, men bara för att de inte lyckas se något misstänkt vid rul så utesluter ju inte det att risken fortfarande finns.