• Perpen

Gastric Bypass (GBP)

Grattis NooneBird att du blev godkänd. :) Märks att det börjar dra ihop sig för min del också. På fredag ska jag på infomöte och möte med kirurg mm, haha nerverna börjar komma redan nu så jag kan inte sova. :S

• Perpen

Var på gruppmöte o bedömning idag. GODKÄND! Så underbart! :D Börjar flyta i morgon då jag fått op tid redan den 25 April. Läskigt och spännande. :)

• Perpen
    minafinastebarn skrev 2012-04-13 16:20:19 följande:
    Oh grattis Perpen!
    Tack. :) Jag blev förvånad över hur snabb tid jag fick, Men skönt att få det gjort innan sommaren. :)
  • Perpen
    jeanettie skrev 2012-04-14 01:04:12 följande:
    Grattis Perpen!! Jag håller på med mitt flyt nu, har också operation den 25e =)
    Åh vad roligt. Med operation alltså, inte flyt. =P Vart ska du opereras? Jag gruvar mig verkligen för flytet. Började idag med camebridge. Har kört den förut och hade påsar över. Hade glömt bort hur äckligt jag tycker att det är. Haha =/ Men det är ju värt det i slutändan =)
  • Perpen
    baby81 skrev 2012-04-13 23:35:00 följande:
    Förstår inte hur utredningarna kan vara så olika på de olika sjukhusen?
    Fast själva utredningarna är väl inte så olika egentligen? Det finns ju riktlinjer som de måste gå efter och vissa saker som måste undersökas. Sen att det går olika fort har säkert lite att göra med själva arbetsbelastningen. Min remiss skickades vidare till en privat klinik för att sjukhuset inte hade tid, och vad jag förstått så fokuserar den kliniken enbart på gbp och då går det nog fortare än om man ska opereras på ett sjukhus som utför en massa olika saker. Fast nu gissar jag ju bara, vet inte säkert om det beror på det så jag kan ju lika gärna ha fel. 
  • Perpen
    Blubb skrev 2012-04-14 14:31:06 följande:
    En fråga till alla som flyter/flöt innan OP, tränar/tränade ni något under flytet? Jag skulle vilja komma igång med gym under tiden så att jag får en rutin redan nu på att gå dit. Tänkte inte träna ihjäl mig, utan köra mestandels kondition. Kan det påverka flytet negativt?
    Jag tror inte det påverkar negativt i den meningen att det påverkar fetten som ska minskas runt levern. Däremot så tror jag att det kan kännas kämpigt att träna i början av flytet just för att kroppen saknar maten och man kan bli trött och irriterad osv. Jag började på flytet idag men har gått på flytande tidigare och då tränade jag och märkte inte att det påverkade på något vis. Bara man orkar så är det väl bra att man tränar. =)
  • Perpen
    Blubb skrev 2012-04-14 14:52:28 följande:
    Kanon, då kör jag på som jag tänkt :) Jag har tränat i samband med nutrilett förut, men aldrig med helt ren kur. Så det ska bli spännade att se hur mycket man orkar :) Nu tänkte jag dricka modifast istället och börjar på måndag :) Hur länge tänkte du flyta? :)
    Nu flyter jag inför operation. Var på bedömning igår och fick op-tid den 25 april så jag ska bara flyta i 1½ vecka för att minska omfånget runt levern och sen är det operation. =) Börjar idag med cambridge men funderar på att byta till modifast. Har aldrig smakat modifast men jag har så svårt för cambridge sen jag drack det en hel sommar, tycker både smaken och lukten är äcklig. =/
  • Perpen
    Blubb skrev 2012-04-14 16:44:05 följande:
    Grattis! Va roligt med en sån snabb tid :) Jag ska opereras 28Maj, och dom ville att jag skulle flyta i 2 veckor och gå ner 6kg. Men jag tänkte börja redan nu, för att minska pressen på mig själv om det skulle vara kämpigt med flytet och kilona som ska ned :) Jag beställde testpaket gratis på modifast´s hemsida, då får man potatis och purjolöks soppa, choklad och vanilj-drink. Så det är ett tips om du vill testa hur det är. Och det är mycket billigare att beställa från hemsidan än att köpa på apoteket, det skiljer 40kr paketet.
    Ja det var skönt att få en tid före sommaren. Så vet jag att det inte krockar så mycket med sommarjobb eller eventuella kurser på skolan. :) Tack för tipset ang modifast, hade ingen aning om det. :) 
  • Perpen
    jeanettie skrev 2012-04-14 23:08:59 följande:
    Haha ja, flytet är ett rent helvete. Jag tycker just det med pulver var för jävligt, så kör lite Naturdiet Shake och Smoothies, och dricker en pulver på kvällen. Idag är min fjärde dag och det blir ju lite bättre men inte mycket =P
    Jag ska opereras på danderyd =) Ja, försök bara tänka på hur värt det är de, även om det blir svårt, och det kommer bli svårare. Men det är snart över =) Vart ska du opereras?
    Åh! Jag tycker att Nutriletts hunger kontroll, färdiga drycker/shakes som finns, är riktigt goda. Men får inte dricka dem. =( så jag får tjata på med "pulverdöden". Tack och lov så är det bara 10 dagar kvar. =) Jag ska opereras av Aleris i Kristianstad. =)
  • Perpen
    emoni23 skrev 2012-04-14 21:41:29 följande:
    Ni som fått op tid hur lång tid tog det för er från kirurg besök till op?

Jag var på gruppmöte och möte med kirurg osv i fredags och fick op tid den 25e april så för mig gick det förvånansvärt fort, lite mer än 1½ vecka bara. =) 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)