MiaIa 90 skrev 2012-09-09 14:33:33 följande:
Oki ska se vad läkaren vill göra om han kan skicka remiss och jag sedan får göra prover eller tvärt om,vill bara få bollen i rullning.
Jag är ingen tålmodig människa vill att saker ska hända ganska fort.
Egen remiss vet jag inte om de blir men om läkaren nekar att skicka remiss så ska jag kolla upp egen mer eller gå till en annan läkare.
Kram
När jag kontaktade vårdcentralen gjorde de prover och undersökningar först för att se om det fanns någon medicinsk orsak till min övervikt. De letade bland annat efter pco, men eftersom du nyligen varit på utredning (om jag inte minns fel) så kanske det går lite snabbare för dig att få iväg remissen. Jag tog kontakt med vårdcentralen i början av februari i år om jag inte minns fel och var opad i slutet på april, men då hade jag tur att få en ganska snabb op-tid också, men det kan skilja sig en hel del beroende på vart du opereras.
De flesta läkare tror jag skickar remissen, men att få den skickad betyder ju inte att man är lovad en operation utan då fortsätter utredningen och man får träffa dietist mm. De vill ju försäkra sig om att man inte har någon ätstörning typ bulimi eller lider av alkoholism eller nåt sånt. Jag vet flera som blivit nekade op just på grund av ätstörning eller alkoholism mm..
Dessutom kan det vara bra att det tar lite tid också, det är inte bara kroppen som ställs om utan psyket måste också hänga med. Går det för fort eller om man ångrar sig så finns det ju inget man kan göra åt det i efterhand och då kan man börja må ganska dåligt psykiskt.