Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

Åsiktskvinnan skrev 2011-05-06 14:58:53 följande:
    Hej,
    Är ny här.
    Jag ringde igår för att få läkartid, ska till läkaren den 16:e.
    Tänkte höra om någon gjort sin op i Stockholm nyligen och undrar hur lång väntetid det är ungefär?
    gjorde op på sophiahemmet i mars. väntetiden var bara tre månader eftersom jag igentligen skulle opas i värnamo med åberopade vårdgarantin å fick då åka till stockholm
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Åsiktskvinnan skrev 2011-05-08 08:41:58 följande:
    Hur gör man när man åberopar? Alltså, hur går man tillväga?
    du säger det till vårdpersonalen där du är på möte för op när du är godkänd
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-05-08 16:04:09 följande:
    Har sophiahemmet så kort väntetid ???
    japp inom 3 månader efter godkänt ska du kunna opereras där. dom gör mellan 15-19 gbp op i veckan
  • littlemisstrouble
    Åsiktskvinnan skrev 2011-05-08 10:17:41 följande:
    Okej, inom vilken tidsram är vårdgarantin?
    när du är godkänd ska du kunna få op inom 3 månader
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-05-09 09:50:00 följande:
    Hej jasså de är ju superbra tycker jag ,får man betala patienthotellet själv eller ?
    ja jag betalade själv när jag var där men sen får du tillbaka pengarna om du skickar in kvitton på färdsätt och boende till din sjukrese enhet. men det kan ta en månad eller så att få tillbaka pengarna.
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-05-09 14:10:45 följande:
    Hej okis vad kostade patienthotellet då ???
    man väljer själv hotell som man vill bo på natten innan. efter op bor du ju på sophiahemmet tills du kan åka hem (oftast dagen efter)
    jag bodde på elite hotell för att det ligger så nära sophia.
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-05-10 08:56:01 följande:
    Hur mycket kosta de att bo på hotell där då ?
    på elitehotell som ligger precis i närheten gav jag 1400kr natten. det finns annars ett bra motell eller vad man ska säga för 500-600kr natten i närheten som heter abe hotell.
  • littlemisstrouble
    Hera78 skrev 2011-05-11 08:13:10 följande:
    Majs och nötter äter jag precis som förut, apelsin har jag bara provat en gång men det hände ingenting.

Nötter är mitt nya godis och jag har inte hört att det inte skulle gå att äta utan problem? Vad är det som kan hända?

Nu har jag tur som inte har dumpat mer än en gång och då var det för mycket socker inblandat annars kan jag äta allt jag provat så jag kanske egentligen är fel person att svara?
    jag vet inte vad som kan hända. det stod i min pärm att nötter majs och annat är besvärliga livsmedel och bör undvikas.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)