Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

lisalove skrev 2011-03-13 02:47:41 följande:
    Lillabus81: jag jobbade som uska på ett äldreboende i somras. Jag blev sjukskriven 3 veckor. Enligt kirurgen på Ersta var det ok med tunga lyft typ dagen efter och att sjukskrivningen är mest för att lära sig äta. Fast enl sjukgymnasten skulle man inte träna styrka på typ 4 v. Skumt. När jag kom tillbaka till jobbet så jobbade jag natt, inte så mkt lyft. Jag tror att det hade gått bra att jobba dag också.
    jag jobbar också nattetid men vi har jättetunga pensionärer som ska läggas, vändas, bytas på.
    RadarQueen skrev 2011-03-13 08:41:04 följande:
    Typ 6 veckor sa de till mig gällande sonen på 16 kilo, en pensionär borde vara tyngre.
    Jag tror du själv får känna efter och abssolut inte förlyfta dig =)
    ja det står i papper från värnamo att man inte ska lyfta mer än 10 kilo och när det har gått 8 veckor kan man lyfta allt man orkar.

får väl prata med dom på sophiahemmet. alla ställen verkar säga olika och jag vill verkligen inte förlyfta mig på något och sabotera för mig själv.
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

måste man sluta med kaffe? kaffe och the är väl okej tillsammans med det flytande? har jag precis för mig

• littlemisstrouble

hur länge man blir sjukskriven och när man får lyfta verkar vara väldigt olika från sjukhus till sjukhus. skumt tycker jag. operationen är ju dock den samma för alla men både före och efter skiljer sig det med alla rekommendationer.

• littlemisstrouble
    lizagirl skrev 2011-03-19 20:58:22 följande:

Till mig sa Anders Thorell "om du får komplikationer är du inte mitt problem, du bor ju i Umeå"

Det kändes inte så roligt...

Det var väl klantigt uttryckt. Han borde kanske tänkt efter innan han öppnade munnen.
  • littlemisstrouble
    CharmingGirl skrev 2011-03-21 17:15:01 följande:
    Skönt att det gått bra!
    littlemisstrouble skrev 2011-03-21 16:06:22 följande:
    Gulp nu är det inte många dagar kvar :-S
    När är det dags för dig?
    om en vecka. ser fram emot det och samtidigt inte men så är det väl för alla kan jag tänka mig.
  • littlemisstrouble
    ullis83 skrev 2011-03-23 07:53:44 följande:
    Jag har fått en tid till bariatric center i Lund snart och jag undrar lite över pulverdieten..hur länge käkar man det? Får man betala den själv, alltså fullpris som i affären?
    det är olika från sjukhus till sjukhus hur länge man måste gå på flytande. Ja du får betala det själv och till fullpris. du kan ju köpa billigar på nätet ex modifast är billigare än på apoteket.
  • littlemisstrouble

höll ni er friska innan operationen?

ska jobba helgen innan nu och är lite nojjig över att bli sjuk. men men det ska nog gå bra men när man jobbar i vården är man lite utsatt.

• littlemisstrouble
    sabina1983 skrev 2011-03-23 19:27:01 följande:
    Hejsan alla =)
    Tänkte höra me dom som ha blivit gravid efter en GBP gick ni upp mkt i vikt å hur va de efter..gick ni ner dom kg som ni gick upp? Hört att man ha svårt å gå ner efter en graviditet.

Jag är nämligen gravid nu. Fick höra detta ida så vart bara lite nyfiken kring de hela lät bara lite konstigt.. Eller ja skulle bara va bra å veta.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m50928487.html denna tråden kan du säkert få bra svar om gbp och graviditet
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)