Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

J2010 skrev 2011-11-02 09:20:21 följande:

Åt frukost för en stund sedan, knäckebröd med ägg. Men det kom upp igen.
    Har hänt 4dagar på rad nu, jag tar verkligen god tid på mig. Läser tidningen samtidigt och tar en tugga i mellan. Börjar bli trött på det. Det känns som jag inte får något i mig.

I går fick jag i mig vatten, allt jag åt kom upp. Orolig.

hur länge sedan har du gjort din operation?
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

Jag fick veta att man blir sjukskriven i 4 veckor om man har ett tungt jobb. Men i mina papper står det att man inte fick lyfta tungt (över 10 kilo) på minst 6 veckor.

Jag fick tillochbörja med 4 veckor sen hörde jag bara av mig till läkaren och fick ytterligare 2veckor innan den gamla sjukskrivningen gick ut. Hade ju fortfarande ont så det var inga problem att förlänga sjukskrivningen.

Men man kan ju få förklara att man har ett tungt jobb med mycket lyft för att få igenom längre sjukskrivning

• littlemisstrouble
    Astra88 skrev 2011-11-11 19:59:04 följande:
    Kommer förmodligen opereras innan ju på sophiahemmet väntar bara på att min landsting ska godkänna betalningsförbindelsen! vilket dom alltid gör enligt sophiahemmet!:D Nervöst! Hur fort har ni som opererat er gått ner? och hur har nu upplevt tiden efter op?
    den direkta tiden efter op var obehaglig. ont och man känner sig/är svullen som en ballong. MEN värken och svullnaden försvinner efter ett par veckor och sen mår man prima när kilona börjar försvinna och man blir piggare
  • littlemisstrouble
    Alyssa skrev 2011-11-12 15:37:32 följande:
    Vad tror ni att man har för chans att få OP om man har ett BMI på 38 och dessutom har PCOS?
    Jag ska träffa läkaren på måndag och be honom att skicka en remiss. Jag bor i gävle 
    du kan bli godkänd men en del landsting har högre bmi som krav än 36. sen beror det väl lite på vad man har testat för bantningsmetoder.
  • littlemisstrouble
    MizzPiggy skrev 2011-11-20 10:42:50 följande:
    En fråga till er opade, var ni mycket
    Nervösa sista dygnet före op? Hur kändes det att vakna ur narkosen? Jag ska opas imorgon och känner pirret komma krypande lite smått, ...
    jag var nervös MEN jag intalade mig att det kommer gå bra för det finns inget annat alternativ. Var faktiskt lugn iochmed detta när jag rullades in.
    Att vakna är inte så farligt. man känner sig lite groggy och jag hade inte ont direkt när jag vakna eftersom man fått smärtstillande/bedövning. Värken kommer väl efter ett tag när man varit vaken men då är det bara att ringa på klockan så får du smärtstillande.

Intala dig själv med ett mantra. "Det kommer gå bra" Vad man har för inställning innan tror jag är väldigt viktigt
  • littlemisstrouble

Hmm meningen blev lite udda..haha

Det är så roligt att läsa om alla som det går så bra för. Visst är det fantastiskt (så skulle det va)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)